آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 اسفند ماه 1397 = 10-03 2019

جزئیات رانت خواری آخوند صد میلیارد دلاری

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی نقش دلار ۴۲۰۰ تومانی در گرانی و رانت‌خواری را تایید کرد و گفت: تخصیص دلار دولتی به واردات کالاهای اساسی به رانت‌خواری دامن زده است. به گفته همتی سود اختصاص ارز ارزان به واردات، فقط نصیب رانت‌خواران می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز یک‌شنبه یادداشت اینستاگرامی رئیس بانک مرکزی را نشانه ناامیدی دولت در اقناع منتقدان در مورد کارآمدی سیاست‌های ارزی در مقابله با گرانی ارزیابی کرده و احتمال می‌دهد پرونده دلار ۴۲۰۰ تومانی با آغاز سال جدید بسته شود.

واقعیت‌های بازار ایران که گزارش‌های رسانه‌ای بسیاری آن را تائید می‌کند حکایت از آن دارد که اغلب کالاهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند به بهای محاسبه شده با قیمت دلار آزاد به مصرف‌کننده عرضه می‌شود. در ماه‌های گذشته گرچه بهای دلار برای واردکنندگان کالاهای اساسی ثابت بوده قیمت این کالاها متناسب با نوسان بهای ارز در بازار آزاد به شدت افزایش یافته است.

رانت ۱۸.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی کجا رفت؟

سایت خبرآنلاین در تهران با استنناد به گفته های محمد دهقان، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نوشته: شواهد نشان می‌دهد رانتی عظیم در مدت زمانی کوتاه در اختیار کسانی قرار گرفته که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالا دریافت کرده اند اما در بازار فروخته اند. کمترین آورده برای متخلفان در این حوزه ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است چرا که امروزه قیمت ارز در کانال یازده هزار تومان، هفت هزار تومان بالاتر از ۴۲۰۰ تومان است. این بدان معنی است که حداقل سودی در حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در اختیار برخی قرار گرفته است در حالی که ممکن است این رقم حتی بیش از این میزان باشد چرا که قیمت فروش ارز در بازار می‌تواند بیش از این‌ها نیز باشد. به نظر می‌رسد همین رانت عظیم الزامات ورود دستگاه‌های نظارتی را برای شناسایی و معرفی متخلفان آشکار کرده است.

فیلم زیر: ببینید چگونه کشور را غارت می کنند!

کل این نظام از بیت رهبری تا نمایندگانش و از دولتی ها و امام جمعه ها تا امپراتوری مالی- نظامی سپاه و بسیج یک دستگاه بهم تنیده شده غارت و چپاول است. این غده سرطانی را باید از ریشه بر کند.




www.youtube.com/watch?v=FFa7kkL0Xrc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



مفلوک November 6, 2018 02:15 PM

یاسین تو گوش خران میخونی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


karegare 2 November 7, 2018 02:47 AM

- چی‌ شده که حالا اکثرا از اینطرف - آنطرف راجع به چپاول و غارت سخن میگن ؟ شما جناب اگه منتظر به به و چه چه هستی‌- تا دیروز کجا تشریف داشتی‌ ؟ با عرضه پوزش اینو هر ننه قمری میدونه از ما بهتران صحبت کن اگه جرات داری ؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین March 11, 2019 02:55 PM

هم میهنان گرامی،
چنانچه این روزها میبینیم، آخوندها اقدام به گرفتنِ یارانِ به آشکارا دوستِ جمهوری اسلامی و اختلاس گران شده و آنان را یکی پس از دیگری دادگاهی، تاوان نقدی و ویران کردنِ خانه هایشان میکند۰ خواهشمندم گولِ ترفندِ نو را نخورید زیرا اینان دوباره با یک تیر دو نشان گرفته اند۰ ۱ـ سرگرم کردنِ مردم و بستنِ دهان ها و پیش گیری از جنبشِ مردمی۰ ۲ـ فرستادنِ دلارها بدست لبنانی ها و اسد ها۰ زیرا اگر ج۰ ا۰ نتواند به اسلامگرایان پولی برساند، نه تنها هیچگونه یاری از سویِ آنان نخواهند دید بلکه آنان به سببِ درگیری با کشورهایِ جهان و اقتصادِ بدِ درونیِ بستانکار هم خواهند شد که این خود یک سرمایهِ هنگفتی میباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: