آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 خرداد ماه 1397 = 11-06 2018

گزارشی از بازداشت یک روزنامه‌ نگار در مشهد

گزارشی از بازداشت فرهاد جعفری، نویسنده و روزنامه‌نگار در مشهد

خبرگزاری هرنا – فرهاد جعفری، نویسنده و روزنامه نگار ساکن مشهد توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و پس از بازجویی‌های اولیه به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده است. دادگاه انقلاب امروز وثیقه ارائه شده از سوی خانواده این شهروند مشهدی را نپذیرفت تا بازداشت او در بند قرنطینه زندان وکیل آباد ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد جعفری، نویسنده و روزنامه نگار ساکن مشهد اوایل خردادماه سال جاری توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت شد.

این نویسنده که ماموران علت بازداشتش را “موارد امنیتی” عنوان کرده‌اند، پس از بازجویی‌های اولیه نهایتا به بند قرنطینه زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای جعفری ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “روز گذشته در تماسی تلفنی به خانواده وی خبر داده شد که قرار وثیقه برای ایشان صادر شده است. حال آنکه پیش از این و در روزهای گذشته نیز قرار بود دادگاه انقلاب وثیقه دریافت کند اما خبری نشد”.

به گفته منبع نزدیک به آقای جعفری امروز خانواده این زندانی با مراجعه به شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب شهر مشهد برای تودیعع قرار وثیقه تلاش کردند که با مخالفت قاضی از پذیرش وثیقه، بازداشت این نویسنده مشهدی ادامه دار شده است.

این منبع در رابطه با فعالیت های آقای جعرفی گفت: “آقای جعفری در یک کانال تلگرامی به نوشتن دیدگاه‌ها و تفاسیر سیاسی اجتماعی ایران می‌پرداخت. با توجه به اینکه در زمان بازداشت، کامپیوتر و یادداشت‌های وی نیز توسط ماموران سپاه ضبط شده است، گمان می‌رود علت بازداشت انتشار این مطالب باشد کما اینکه تلویحا در دادگاه از سوی مسئولین به خانواده اش گفته شده بازداشت او در رابطه با حمایت از مبارزاتی که علیه حجاب اجباری در ایران در جریان است صورت گرفته”.

در رابطه با فرهاد جعفری گفتنی است، وی متولد ۸ شهریور ۱۳۴۴ در شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی، روزنامه نگار و نویسنده است. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق قضایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و کاندید دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از این شهر است.

آقای جعفری فعالیت مطبوعاتی خود را با انتشار نشریات دانشجویی و همکاری پاره وقت در روزنامه قدس در سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۶۹ آغاز کرد. پس از آن نیز با روزنامه توس در فاصله سالهای ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۳ همکاری داشت. وی همکاری افتخاری با بسیاری از سایت های اینترنتی و روزنامه های کشوری به خصوص در سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۸، سردبیری هفته نامه اجتماعی فرهنگی خاوران در سال ۱۳۷۵ و نیز صاحب امتیازی و سردبیری یک هفته نامه سیاسی اجتماعی به نام «یک هفتم» را در پیشینه دارد.

از نمونه آثار این نویسنده می‌توان به رمان کافه پیانو اشاره کرد که اولین بار توسط نشر چشمه در سال ۱۳۸۶ چاپ شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: