آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 تیر ماه 1397 = 24-06 2018

فیلم؛ فوتبال: آه و فغان آخوند داعشی از شادی مردم

فیلم زیر: آخوند علم الهدی: پیروزی در فوتبال پیروزی اسلام و نظام است نه ملت

پیروزی تیم ملی؛ تیر زهری بر پیکر حکومت/منصور امان: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در نخُستین بازی خود در جام جهانی در یکی از بدترین لحظه هایی رخ می دهد که حاکمان جمهوری اسلامی می توانستند تصور کنند. در حالیکه در سراسر کشور بخشهای گوناگون مردُم به اعتراض نسبت به شرایط خود برخاسته اند و "نظام" با تمام توان تلاش می کند مانع پیوند حرکتهای اعتراضی به یکدیگر و اتحاد یکپارچه در مُطالبات علیه خود گردد، این موفقیت ورزشی به بستری برای تقویت همبستگی ملی و نمایش انزوای حکومت بدل گردیده است.

از مشهد تا سرپُل ذهاب و کرند، از میانه و تبریز تا اهواز و از تهران تا رشت و اُرومیه، ده ها هزار نفر با نادیده گرفتن ممنوعیتها و تهدیدهای حُکومتی به خیابانها ریختند تا در کنار یکدیگر پیروزی تیم ملی فوتبال را جشن بگیرند و رشته هایی که آنها را در رقص و شادی و در برنتابیدن اقتدار حُکومت به یکدیگر پیوند می زند، مُحکم تر سازند.

یکی از دلایل این شادی ورزشی سراسری و کم پیشینه می تواند آگاهی از این واقعیت باشد که تیم ملی فوتبال یکی از نخُستین قُربانیان سیاستهای نابخردانه و ضد ملی رژیم ولایت فقیه در پهنه بین المللی است. این تیم به دلیل خودداری کشورهای دیگر نتوانست بازیهای تدارُکاتی مُناسبی داشته باشد. از سوی دیگر شرکتهای حامی مالی تیم ایران از پُشتیبانی آن کنار کشیدند. در پهنه داخلی نیز حُکومت، آن را از آسیبهای خود مُعاف نداشت که از جمله می توان فشارهای امنیتی حُکومت بر شُماری از بازیکُنان لژیونر به خاطر بازی با یک تیم باشگاهی از اسراییل یا شُماری دیگر به دلیل حمایت از بازاریان اعتصابی بانه را نمونه آورد.

امروز و با جوشش اجتماعی موجود، فوتبال یا هر پدیده جانبی دیگری که قادر باشد بخشهای بُزُرگی از جامعه را تحت تاثیر بگیرد، نمی تواند برای حُکومت نقش مُخدر را در مستی جامعه و زُدودن هوشیاری آن نسبت به شرایط خویش ایفا کند، موفقیت سنت پترزبورگ یک رویداد اجتماعی است که در متن یک روند شناور و بُزُرگ اجتماعی روی می دهد و از همین رو نیز از آن تاثیر می پذیرد و شناسه هایش را برخود حمل می کند. شُعارهای ضدحُکومتی در تجمُعات شبانه آدینه و صُبح شنبه از یکطرف و یورش و شبیخون ماموران سرکوبی از طرف دیگر، بخشی از این ویژگیها است.

در همین رابطه می توان همچنین به تدارُک گُسترده حُکومت برای جلوگیری از گردهم آمدن مردُم و تشکیل تجمُعات اشاره کرد؛ اقداماتی که با ممنوعیت پخش فوتبال در قهوه خانه ها (مورد استفاده طبقه کم درآمد) و کافی شاپها (که بیشتر طبقه مُتوسط و جوانان در آن رفت وآمد دارند) آغاز گردید. این دایره سپس به نمایش بازیهای تیم ملی در همه مکانهای باز و برای همگان گسترش یافت.

انبوه کسانی که در دوره حساس کُنونی، با زیر پا گذاشتن ممنوعیتهای حُکومتی به خیابان آمدند تا شادی شان را با دیگران شریک شوند، مرزهای جامعه با حُکومت را پُر رنگ تر کرده اند. شور و نشاط و همبستگی آنها که خارج از حوزه سیاست و فرهنگ ارتجاع حاکم جاری گردید، تیر تلخ و زهرآگینی با آثار اجتماعی است که بر تن رژیم تمامیت گرای استبدادی مذهبی می نشیند.





www.youtube.com/watch?v=4RU6Kd5Kc-o

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



مصادره پبروزی ها ملی ممنوع !!! June 15, 2018 11:29 PM

هشدار به سردمداران رژیم اشغالگر اسلامی و روحانیت اجنبی شیعه، هرگونه سؤاستفاده از پیروزی های افتخارآمیز تیم ملی فوتبال ایران در صحنه جهانی با سیاسی کردن آنها، برای مطامع پلید و ماجراجویی های اسلامی در سطح جهانی اکیدأ ممنوع می باشد این پیروزی های افتخار آمیز تیم ملی، متعلق به تمام ملت آزادیخواه ایران می باشد و این اجازه که میدان های بازی های دوستانه فوتبال جام جهانی را به میدان جنگ های خونین اسلام با کافران کنند، داده نخواهد شد این پیروزی های ملی که در میدان های بازی دوستانه با کشورهای دیگر جهان برگزار می شود، متعلق به مردم ایران می باشد و نه به حکومت منفوراشغالگراسلامی، نه به اسلام و نه به روحانیت اجنبی شیعه

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر جمهوری اسلامی June 16, 2018 04:13 AM

فقط کافی تمام زنان ایران یک دوره از انتخابات را تحریم کنند و از خونه بیرون نیاند ، مشکل حال میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


kami June 16, 2018 05:01 AM

وزارت خارجه آمریکا بیجا کرد فضول بردن جهنم اونجاش آب داغ ریختن خناس! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش آریایی June 16, 2018 09:59 AM

رژیم اسلامی از هر پروژه ایی،برنامه ایی چه در زمینه هنر،ورزش،بازیگری،و دنبای هویت خود میگردد و امروز از پرچم خرچنگ نمای تماشاگران ایرانی در روسیه نهایت استفاده میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali June 19, 2018 12:04 AM

حکومتی که تمامیت خواه باشد و دیکتاتور به مروز مردم راه خود را از حکومت جدا می کنند این‌جبر تاریخ است

گزارش یا اعتراض به این نظر


# برانداز June 24, 2018 01:17 PM

استفاده از پرچمهای خرچنگ نشان در مسابقات ورزشی و غیر ورزشی را باید بایکوت کرد ، البته اگر بخواهیم میتوانیم آن علامت خرچنگ را از وسط پرچم سه رنگ سوراخ کنیم و برداریم یا آن را به اتش بکشیم، هیچ چیز ضد مردمی تر از این نیست که کسی با سرخاب و سفیداب در استادیوم یا جشن خیابانی مسابقات شرکت کند و بعد پرچم خرچنگ نشان آخوندها را سر دست بلند کند، واقعاً که!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush June 24, 2018 01:26 PM

دیگر پنهان نمیکنند که ایرانی‌ نیستند و از هر چیز ایران و ایرانی‌ متنفر هستند؛ زمانی‌ که اینها فرار کنند به یک کشور "اسلامی" فرار نخواهند کرد؛ ما بیشماریم و در همه جا منتظر اینها هستیم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


كاوه اهنگر June 25, 2018 06:07 AM

ببند اون دهن كثيفت رو مرتيكه ي خرفت - بخاطر سياستهاي غلط شما اين بچه هاي غيور ملت حتي نتونستن بازيهاي تداركاتي درست و حسابي داشته باشند و يا با كفش و لباس درخور اين جوانان برومند در ميادين ورزشي حاضر بشن - شب قبل از مسابقه با مراكش هم كه انها را وادار به شركت در مراسم دعاي كميل اجباري و صرف شله زرد يخ زده ماه رمضان كرديد و هي دعا كردين كه ببازند و مردم هيچ شادي اي نكنند - اخه ديگه شما چه جونورهايي هستيد رياكاران پست و بيشرف - گاهي اوقات كلمه كم ميارم در وصف رذالت و بي وجداني و بيشرفي شما - غاصبان ايران و باعث فلاكت و بدبختي شما هستيد و بكوري چشم شما مردم باز هم جمع شده و دور هم به پايكوبي خواهند پرداخت - هزاران بار بميريد از ديدن اتحاد و شادي مردم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem June 25, 2018 07:41 AM

حاجی که از مفتخوری داری می ترکی این قدر به خودت فشار نیار باید دید چن تا از این بازیکنان با حرف تو موافق هستن اسلامی که شما نشان دادید فقط سیاه پرستیست و بس کم مونده بگی پیغمبر خودش بازی کن ماهری بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: