آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 خرداد ماه 1397 = 20-06 2018

لاریجانی/فاضلاب؛ خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر

دولت آمریکا با فاضلاب خواندن شورای حقوق بشر سازمان ملل که جنایتکارانی مانند محمد جواد لاریجانی را در خود جای داده است، از آن خارج شد

به گزارش رادیو فرانسه، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به "فاضلاب" تشریح کرد و گفت که "این شورا مدت مدیدی است که از عاملان نقض حقوق بشر حمایت می کند."

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد. ایالات متحده این شورا را به عملکرد ضعیف در برابر برخی حکومتها مانند رژیم ایران متهم کرده است.

به گزارش دویچه وله، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در واشنگتن تصمیم این کشور مبنی بر خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را با انتقادهایی تند بیان کرد.

او سه‌شنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) این شورا را به دفاع ضعیف از حقوق بشر متهم کرد و گفت که این نهاد شایسته نام خود نیست.

در کنار او مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا ایستاده بود که او نیز این شورا را به "ریاکاری بی‌شرمانه" متهم کرد و گفت، در این نهاد بدترین نمایندگان حقوق بشر دنیا عضویت دارند.

آن‌ها به اعضایی غیر قابل قبول مانند جمهوری اسلامی و ونزوئلا اشاره کردند که به سرکوب مردم خود شهرت دارند. نیکی هیلی با اشاره به اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در ایران گفت که در آن زمان این شورا "از خود واکنشی نشان نداد."

او شورا را به اتخاذ تصمیم‌های "مغرضانه سیاسی" متهم کرد و گفت، در این نهاد تعداد قطعنامه‌هایی که علیه اسرائيل تصویب شده بسیار بیش‌تر از قطعنامه‌هایی است که ‌علیه رژیمهای ایران، سوریه و کره شمالی صادر شده است.

آمریکا پیش از این نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل را به داشتن موضعی خصمانه علیه اسرائيل متهم کرده بود. هیلی یک سال پیش خواستار اصلاحات در این شورا شده بود، اما اکنون آمریکا تصمیم گرفته که منتظر این اصلاحات نیز نماند. نیکی هیلی در آن زمان شورا را متهم کرده بود که به طور مرتب اسرائیل را متهم می‌کند اما در مقابل برخی کشورهای استبدادی ضعیف عمل می‌کند.

هیلی همچنین خواستار مکانیزمی شده بود که مانع از عضویت کشورهای اقتدارگرایی مانند ونزوئلا، کوبا، چین، بوروندی و عربستان سعودی شود، در حالی که درخواست‌های آمریکا تا به امروز بی‌پاسخ مانده است.



شهنام June 20, 2018 02:06 AM

آمریکا باید کلا از سازمان ملل خارج شود چون سازمان ملل تبدیل به یک سیرک مسخره شده که فقط حامی‌ تروریست هاست و به طور مثال همین شورای حقوق بشر ذره‌ای راجع به نقض حقوق بشر در ایران صحبت نمی کند ولی چپ و راست اسرائیل را می‌‌کوبد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور June 20, 2018 03:39 AM

در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در هر شرایطی بعلت تعداد زیاد کشورهای عربی همیشه اسرائیل مخکوم است و بجای یک سازمان حقیقت جو بصورت یک سازمان جناحی رفتار میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush June 20, 2018 11:38 AM

سازمان ملل در اصل یک سازمان مافیایی بیرحم است ، که در چنگال چند فرد و تا این سازمان وجود دارد مردم دنیا رو خوش نخواهند دید

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab June 20, 2018 12:57 PM

درود هم وطن
سازمانی که امریکا از ان خارج شود (حقوق بشر) دیگر یعنی بازی موش و گربه اورپا به درد خودش میخورد آقایان اورپایی میخواهند با خون مردم دیگر کشورها خوش گذرانی کنند و امریکا میگوید (فاضلاب) به این معنی که اینکار درست نیست حق با کیست ؟امریکا یا اورپا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: