آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 خرداد ماه 1397 = 21-06 2018

جام جهانی/روسیه؛ جلوگیری از ورود فعال ایرانی

یک فعال زن ایرانی که بنر‌های حمایت از ورود زنان به استادیوم‌های ایران را در جریان دیدار با مراکش به نمایش گذاشته بود، می‌گوید نیروهای امنیتی روسیه پیش از بازی با اسپانیا به مدت دو ساعت مانع ورود او به استادیوم شدند و اجازه ندادند بنرهایش (عکس زیر) را به داخل استادیوم ببرد.

به گزارش رویترز، مریم قشقایی شجاعی که بنر‌های حمایت از ورود زنان به استادیوم‌های ایران را در جریان دیدار با مراکش به نمایش گذاشته بود، روز گذشته در بازی ایران اسپانیا با ممانعت مأموران مواجه شده است. مأموران به مجوزی که او از سوی فیفا دریافت کرده بود نیز توجهی نکردند و بنرهایش را از او گرفتند.

هفته گذشته در پی افتتاح جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، سازمان فیفا اعلام کرد که پلاکاردهایی که در بازی ایران و مراکش به دست تماشاگران با هدف حمایت از حقوق زنان ایرانی نصب شد، پیش از آغاز جام جهانی از فیفا مجوز دریافت کرده‌ است.

فیفا چنین استدلال کرد که از آنجا که این نوشته‌ها سیاسی نیستند و هدف از آنها «ابراز یک خواست اجتماعی است» ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد.

قوانین فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، ابراز دیدگاه‌های سیاسی در خلال بازی‌ها را ممنوع می‌کند، اما اعلام مطالبات اجتماعی را نه.

به گزارش رادیو فردا، این امر برای فعالان زن ایرانی پیروزی محسوب می‌شد و می‌توانست قدمی باشد در راه ممکن شدن ورود زنان به استادیوم‌ها در ایران.

اما اکنون مریم قشقایی شجاعی می‌گوید که به‌رغم داشتن مجوز از ورود او به ورزشگاه قازان جلوگیری شده است.

خانم شجاعی در گفت‌وگوی تلفنی با بنیاد تامسون رویترز که توسط خبرگزاری رویترز گزارش شده گفت: «مجوزم را نشان‌شان دادم. مرا گشتند و دو ساعت نگه داشتند و بنرم را هم گرفتند.»


خلاصه بازی؛ شکستی که مزه پیروزی داشت

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ در یک قدمی تساوی با اسپانیا قرار داشت.

بازی دیدنی ملی پوشان فوتبال ایران در نهایت گلی برای آنها به همراه نداشت تا یکی از بی رحمانه‌ترین باخت‌های تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد.

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان ایران یکی از به یادماندنی ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران را به اجرا درآوردند و در حالی که حداقل یک بار باید دروازه اسپانیا را باز می کردند و یک امتیاز از این بازی به دست می اوردند این اتفاق نیفتاد تا یک پیروزی پر استرس و پر از ترس برای اسپانیایی ها به وجود بیاید.

نمایش دلاورانه تیم ایران در بازی برابر اسپانیا بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایسنا، بعد از نمایش دلاورانه تیم ملی ایران برابر اسپانیا رسانه های معتبر دنیا به تمجید از تیم کی روش پرداختند.

روزنامه دیلی میل نوشت: تیم ملی فوتبال اسپانیا هرچند مالکیت توپ زیادی برابر ایران داشت ولی با خوش‌شانسی توانست ایران را شکست دهد. گل نسبتا شانسی دیگو کاستا و البته گل ایران که با کمک VAR مردود اعلام شد، نشان از صلابت تیم ملی فوتبال ایران داشت.

روزنامه کیکر آلمان نیز نوشت: تیم ملی فوتبال ایران کار را برای اسپانیا بسیار سخت کرد و تا یک قدمی توقف و حتی شکست این تیم هم پیش رفت اما در نهایت این تیم اسپانیا بود که توانست برنده بازی شود.

روزنامه گاردین نیز نوشت: تیم ملی فوتبال اسپانیا با عنصر شانس موفق به شکست تیم بدشانس ایران شد. ایران در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست تحسین برانگیز بازی کند.

توئیتر کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از عملکرد ملی‌پوشان ایران نوشت: ایران عملکردی جنگجویانه از خود در دیدار با اسپانیا در گروه B ارائه داد، اما در نهایت با حداقل اختلاف ممکن تن به شکست داد.

ایران پرس نیوز




اردلان June 20, 2018 04:39 PM

متاسفانه در حال حاضر با شروع مسابقات جام جهانی فوتبال یکی از ایدئالترین موقعیت برای فرار رژیم از خطر آغاز مرحله بعدی قیام مردم ایران فراهم شده است! با آغازو پخش مستقیم بازیهای این دوره از جام جهانی در روسیه سبب بوجود آمدن موقعیتهای بسیار مناسب در باب مذاکرات هسته ای بدون سروصدا توسط صالحی که به نروژ سفر کرده پیش آمده! از سویی اکثریت مردم جهان بدلایل فوق ونبود تمرکز کافی به روی مسائل سیاسی روز و توجه داشت اکثریت مردم به روی نتایج این مسابقات موجب آن شده که سیاستمداران حرفه ای و فرصت طلب بتوانند بدون هیاهو از موقعیت پیش آمده به اهداف شوم خود دست یابند! درجایی که مردم توجه کامل خود رابه نتایج این مسابقات معطوف داشته اند روشن است حکومت اهریمنی نیز به راحتی از این خلع پیش آمده میتواند به آدمکشیها و مذاکرات پنهانی با اربابان اروپایی خود بپردازد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین June 21, 2018 02:22 PM

چاره کار:
روی تیشرت هایتان پرچم شیر و خورشید و پشت تیشرت ها بنرهای نوشته شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 21, 2018 05:18 PM

خانم قشقایی باید این ماجرای تاسف بار را در سطح جهانی رسانه ای کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria June 21, 2018 10:10 PM

این حمایتهای روسیه از رژیم اخوندی نشان میدهد که این رژیم کاملا دست نشانده روسیه است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: