آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 تیر ماه 1397 = 22-06 2018

تشديد تنش در اروپا بر سر بحران پناهجویان

رئیس جمهور فرانسه ضمن انتقاد شدید از احساسات ملی گرایانه افراطی نسبت به اتحادیه اروپا تاکید کرد فرانسه قادر به پذیرش همه آوارگان و پناهندگان نیست.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن انتقاد شدید از احساسات ملی گرایانه افراطی و حس منفی جزام گونه ای که نسبت به اتحادیه اروپا در حال تشدید است، تاکید کرد فرانسه درس اخلاق نمی خواهد و منتقدان باید بدانند که این کشور قادر به پذیرش همه آوارگان و پناهندگان نیست.
مکرون با ابراز تاسف از این که برخی‌ها نوعی حس جزام گونه نسبت به اروپا به وجود آورده اند، احساسات ملی گرایانه افراطی را دوباره در اروپا ایجاد کرده اند، بستن مرزها را پیشنهاد می کنند و حتی با اصل پناهندگی نیز پشت می کنند، اذعان کرد که فرانسه نمی تواند به همه پناه دهد.
مکرون در سخنرانی آتشین خود که به فاصله چند روز تا نشست تعیین کننده سران اروپا درباره مسئله مهاجرت ایراد شد، همه آنهایی را که بدون اطلاع از هزینه های اجتماعی در فرانسه می خواهند به این کشور درس اخلاق بدهند و بگویند که فرانسه باید به همه آوارگان پذیرش دهد، به باد ملامت گرفت.
متئو سالویینی وزیر کشور ایتالیا روز پنجشنبه در سفر به شهر ترنی در مرکز ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره تنشهایی که در این اواخر به علت اختلاف در خصوص مسئله مهاجران میان رم و پاریس ایجاد شده است، تاکید کرد:" اگر امانوئل مکرون جلو حرفهای توهین آمیز خود را بگیرد و با پناه دادن به هزاران آواره و پناهجو که ایتالیا در سالهای اخیر پذیرفته است، آن سخاوتی را که پیوسته از آن دم می زند به اجرا گذارد، در واقع به نفع همه عمل کرده است."
امانوئل مکرون در سخنرانی خود در شهر کمپر در استان بروتانی ضمن دفاع از سیاست معتدلی که پاریس در زمینه مهاجرت در پیش گرفته است تاکید کرد فرانسه نباید بابت این سیاست خود شرمنده باشد. وی از هموطنان خود خواست در شرایط آشفته ای که اروپا با آن مواجه شده و در وضعیتی که حس تنفر از اروپا در حال تشدید است، حتی یک ذره هم از عشق خود به اروپا نکاهند.
مکرون گفت:" من با جدیت به همه شما می گویم که خیلی ها از اروپا بیزار هستند؛ اما این چیز جدیدی نیست آنها از دیرباز چنین حسی نسبت به اروپا داشتند و اکنون شاهد آن هستیم که این انزجار در همه جای اروپا مثل جزام در حال شیوع است و حتی کشورهایی که ما تصور نمی کردیم روزی شاهد ظهور مجدد این احساس باشیم، از این امر مستثنی نیستند. اما از همه بدتر این است که چنین حسی در میان برخی کشورهای همسایه نیز دیده می شود و ما به آن عادت کرده ایم. من به همه آنهایی که می خواهند به ما درس اخلاق بدهند می گویم به من توضیح دهید که چگونه می توانیم به همه در کشورمان پناه دهیم. بهتر است ابتدا به جامعه فرانسه و هزینه های بالای آن نگاه کنید. علاوه بر این ببینید که ما چه کارهایی انجام می دهیم؛ تصور نمی کنم دلیلی برای شرمنده بودن ما وجود داشته باشد. ما خواستار آن هستیم که فرانسه و انسجام ملی فرانسه پابرجا باشد و قشرهای متوسط جامعه ما نیز جایگاه خود را پیدا کنند. در عین حال باید بگویم که اینکه بخواهیم سنتهای دیرین خود را در زمینه مهمان نوازی و به ویژه پناهندگی رعایت کنیم، به معنای آن نیست که باید هر کاری انجام دهیم."
فشار هزینه های آوارگان و پناهجویانی که به طرق مختلف خود را به ایتالیا می رسانند، صدای اعتراض این کشور را درآورده است. اتحادیه اروپا برنامه دو ساله ای را برای اسکان مجدد یکصد و شصت هزار آواره متقاضی پناهندگی که بیشترشان در حال حاضر در ایتالیا و یونان به سر می برند، به اجرا گذاشته است و قصد دارد آنها را در میان کشورهای کشورهای عضو تقسیم کنند. با این حال تعهداتی که کشورهای اروپایی در این زمینه داده اند بسیار ناکافی است و آهنگ اجرای طرح اسکان مجدد آوارگان بسیار کند است.
در هفته های اخیر اختلاف فرانسه و ایتالیا در مسئله مهاجران تنشهایی در روابط دو کشور به وجود آورده است. پس از آن که ایتالیا از پذیرش کشتی آکواریوس حامل ششصد و بیست و نه مهاجر غیرقانونی خودداری کرد، رئیس جمهور فرانسه دولت ایتالیا را به بی شرمی و مسئولیت ناپذیری متهم کرد.



حقیقتکو June 22, 2018 06:17 PM

تمامی مردمان بی وطن شده یا ازلحاظ بروزجنگ و یا ازفقراقتصادی درکشورهایشان مجبورانه راهی اروپا شده اند که درحقیقت مسببان اصلی دربروزاین فجایع موردی نیست که ازکره مریخ برکره زمین واردشده باشد بلکه درهمین کره زمین ومنجمله ازسیاست چپاولگرانه ومنافع پرستانه اروپائی ها ناشی شده ومیشود - هیچ جنگی درخاورمیانه با سنگ وکلوخ ودشنه وچاقووشلاق وشمشیرتابحال بروزنکرده است بلکه تماما" نتیجه ساخت وتولید وصدورمهمات انفجاری و جنگ افزارهائیست که تنها درکشورهای صنعتی ابرقدرت ها به خاورمیانه وافریقا حمل شده است - آنچه درسوریه موجب این فجایع شده است درحقیقت محض مجرمان همین ابرقدرت ها هستند- اتحادیه اروپا باید مخارج پناهندگان سوریه ای راازحساب بانکی های اخوندهای عزیزش دراروپا هزینه کند-واروپا باید هزینه پناهنده گان افریقائی را که حکومت قذافی رانابود کرد خودش بدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: