آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 تیر ماه 1397 = 25-06 2018

نقشه سوء قصد به جان مسلمانان در فرانسه

نقشه سوء قصد به جان مسلمانان افراطی در فرانسه خنثی شد

​​​​​​​دهبه گزارش دویچه وله، نفر که مظنون به برنامه‌ریزی برای حمله به مسلمانان افراطی در فرانسه هستند بازداشت شده‌اند. این ۱۰ نفر وابسته به گروه‌های راست افراطی در فرانسه هستند. هنوز روشن نیست که نقشه آنان تا چه حد نزدیک به اجرا بوده است.

پلیس ضد ترور فرانسه ۱۰ نفر را بازداشت کرده که مظنون به برنامه‌ریزی برای سوء قصد به جان برخی از مسلمانان در این کشور بوده‌اند. ژرار کولوم، وزیر کشور فرانسه، بازداشت مظنونان را بدون ذکر جزئيات بیشتر تأیید کرد و گفت که این عده "با راست افراطی در ارتباط هستند". او در این رابطه از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی فرانسه (DGSI) قدردانی کرد.

۱۰ مظنون یاد شده که گفته می‌شود با گروه‌های راست افراطی در ارتباط هستند روز شنبه گذشته ۲۳ ژوئن (۲ تیر) در نقاط مختلف فرانسه بازداشت شده‌اند. بازداشت دو تن از آنان در جزیره "کرس" در جنوب شرقی فرانسه صورت گرفته است.

گفته می‌شود که این عده قصد داشته‌اند برای انجام نقشه سوء قصد خود اسلحه تهیه کنند. پلیس فرانسه پس از تفتیش محل سکونت آنان چند قبضه اسلحه یافته و ضبط کرده است.

بازداشت سرکرده گروه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرکرده احتمالی گروه هم جزو بازداشت‌شدگان است. پلیس هم اکنون در حال تحقیق در این باره است که نقشه‌احتمالی‌ای که این گروه داشته در چه مرحله‌ای از اجرا بوده است.

فرستنده‌های فرانسوی TF1 و LCI گزارش داده‌اند که افراد بازداشت شده بیش از همه در صدد سوء قصد به امام‌های افراطی، زندانیان اسلام‌گرایی که از زندان آزاد شده‌اند و زنان باحجاب بوده‌اند.

فرانسه از آغاز سال ۲۰۱۵ تا کنون شاهد چند سوء قصد از سوی اسلام‌گرایان بوده که باعث کشته شدن ۲۴۰ نفر شده است.

بر اساس گزارش انستیتوی نظرسنجی "مرکز تحقیقات پیو" که در پایان سال ۲۰۱۷ انتشار یافته، در فرانسه نزدیک به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مسلمان زندگی می‌کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: