آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 تیر ماه 1397 = 27-06 2018

ذخیرۀ نیروگاه های برق ایران به صفر رسید

"تسنیم" خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، با اشاره به آمار رسمی شرکت مدیریت برق ایران نوشت که روز گذشته مصرف برق ایران از سقف ظرفیت تولید عملی آن فراتر رفت و به این ترتیب ذخیرۀ برق نیروگاه های کشور برای اولین بار به صفر رسید.

به گزارش رادیو فرانسه، "تسنیم" این حادثه را هشداری جدی برای تأمین برق کشور در تابستان سال جاری دانسته و نوشته است : دیروز سه شنبه پنجم تیرماه مصرف برق ایران به ۵۴ هزار و ۲۷۵ مگاوات رسید و برای اولین بار ذخیر برق نیروگاهی کشور به صفر کاهش یافت.

"تسنیم" تصریح کرده است که رسیدن مصرف برق به بیش از ۵۴ هزار مگاوات دست کم هزار مگاوات بیشتر از سقف ظرفیت عملی تولید برق کشور یعنی ۵۲ هزار و ۸٠٠ مگاوات است.

به نوشتۀ "تسنیم" تفاوت میان مصرف و ظرفیت تولید برق با افزایش واردات برق و کاهش مصرف در بخش های صنعت و کشاورزی جبران شده است. با این حال، خاموشی های پراکنده دیروز در سراسر کشور روی داده است.

پیش از این خبرگزاری "تسنیم" نوشته بود که در بهترین حالت و در صورت تحقق صد در صدی تولید همۀ نیروگاه های کشور، ظرفیت عملی تولید برق ایران حدود ۵۲ هزار مگاوات است. به گفتۀ این خبرگزاری در روزهای اوج مصرف در تابستان امسال کشور با کمبود ۶ هزار مگاوات برق (یعنی معادل شش نیروگاه اتمی بوشهر) روبرو خواهد شد.



آرش آريايى June 28, 2018 07:47 AM

پس چى شد ، اون امام احمق و قورمسارت ميگفت آب و برق را مجانى ميكنيم ، حالا حتى براى فروش هم برق ندارين

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: