آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 تیر ماه 1397 = 28-06 2018

صدور حکم شلاق و تبعید برای داشتن رابطه

خبرگزاری هرانا – یک مرد به اتهام داشتن ارتباط خارج از ازدواج توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به به ۲ سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، مرد میانسال که پس از ۲۰ سال دختر مورد علاقه‌اش را به‌طور اتفاقی پیدا کرده بود به اتهام ارتباط خارج از ازدواج به دو سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از اوخر پارسال به‌دنبال شکایت شوهر این زن به پلیس در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی مدعی شد مردی با ایجاد مزاحمت برای همسرش سیمین ۴۰ ساله، به وی تعرض کرده است.

بدین ترتیب خیلی زود فریدون ۴۳ ساله دستگیر شد و به اتهام “زنای به عنف” در شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ساجدی پای میز محاکمه ایستاد.

در آغاز جلسه این زوج از فریدون شکایت کرده و او را متهم دانستند.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و در بیان ماجرا گفت: “حدود ۲۰ سال پیش بود که به خواستگاری سیمین رفتم اما قسمت نشد با او ازدواج کنم تا اینکه ۲۰ سال بعد به طور اتفاقی او را پیدا کردم اما فهمیدم ازدواج کرده است. با این حال ارتباطم را با او از سر گرفتم تا اینکه مدتی بعد سیمین گفت شوهرش متوجه ارتباط ما شده است. من هرگز به این زن تعرض نکرده‌ام”.

زن جوان هم مدتی بعد در جایگاه ایستاد و گفت: “شوهرم وقتی پیامک‌های فریدون را در گوشی‌ام دید به من شک کرد من هم گفتم این مرد مزاحم من است و به من تعرض کرده است”.

با توجه به محتوای پرونده و اظهارات طرفین دعوا، قضات وارد شور شده و متهم را از اتهام “زنای به عنف” تبرئه و به اتهام “رابطه با زن شوهردار” او را به دو سال تبعید و شلاق محکوم کردند.
لازم به یاداوری است که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: