آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 تیر ماه 1397 = 30-06 2018

بازداشت خبرنگاران در تظاهرات بازار تهران

گزارشگران بدون مرز بازداشت خبرنگاران در تظاهرات بازار تهران را محکوم کرد

به گزارش رادیو فرانسه، سازمان گزارش‌گران بدون مرز که مقر آن در پاریس است، روز جمعه ۲۹ ژوئن، با انتشار بیانیه‌ایخشونت و بازداشت خودسرانه‌ شهروند‌-خبرنگاران در تظاهرات اخیر تهران و همچنین بازداشت دوباره هنگامه شهیدی و ادامه بازداشت محمدحسین حیدری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در تاریخ ۵ تیرماه ۱۳۹۷ در حالی که تهران شاهد تعطیلی بخش هایی از بازار و تظاهرات علیه گرانی و کاهش ارزش پول ملی بود، شماری از شهروند-خبرنگاران با خشونت پلیس روبرو و برخی از آنها بازداشت شدند.

این شهروند خبرنگاران به هنگام عکسبرداری و فیلم گرفتن از تظاهرات و یا خشونت یگان ویژه مورد حمله قرار گرفته و یا بازداشت شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز تأکید کرده که پوشش خبری تطاهرات‌ها برای رسانه‌های داخلی و خارجی ممنوع است و بیشتر اطلاعات مربوط به این تظاهرات‌ها ( فیلم و عکس و..) را شهروند-خبرنگاران تهیه و در شبکه‌های احتماعی منتشر می کنند.

به همین دلیل شهروند-خبرنگاران در تطاهرات‌ها هدف اصلی ماموران انتظامی هستند.

گزارشگران بدون مرز همچنین با اشاره به بازداشت دوباره هنگامه شهیدی و ادامه‌دار شدن بازداشت محمدحسین حیدری مدیرمسوول سایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۱۸ گزارش‌گران بدون مرز از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ١٦۴ قرار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: