آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 تیر ماه 1397 = 15-07 2018

آلودگی آب و مسمومیت؛ اینبار در هویزه اهواز

بحران آب در شهرهای جنوبی ایران، بار دیگر حادثه آفرید. معاون بهداشتی دانشگاه جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۱۵ نفر در هویزه بر اثر نوشیدن آب آلوده خبر داد.

امروز یکشنبه ۲۴ تیرایرنا به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه جندی شاپور اهواز نوشت که این افراد به دلیل وجود آلودگی در شبکه آب مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

در خبر دیگری در این باره، مدیر آب و فاضلاب روستایی هویزه گفت: در ۱۰ روز گذشته رودخانه کرخه در هویزه خشک شده و آبرسانی به پنج هزار روستایی به خطر افتاده است.

شهرستان هویزه در استان خوزستان، در غرب اهواز واقع شده و حدود ۳۵هزار نفر جمعیت دارد.

فرماندار هویزه آب پاکی را روی دست مردم ریخت و به خبرگزاری تسنیم گفت: با وجود گرمای تابستان و بحران آب احتمال تکرار این اتفاق نیز دور از انتظار و بعید نیست.

در هفته های گذشته نیز گزارش شده بود که به دلیل آلودگی آب آشامیدنی در رامهرمز، دیگر شهر استان خوزستان، حدود ۳۵۰ نفر به بیمارستان مراجعه کردند.

مقام‌های محلی شهر یزد نیز از شورتر شدن آب آشامیدنی این شهر خبر داده بودند. همچنین شوری شدید آب خرمشهر و آبادان و قطع آب در این شهرها نیز موجب شد که اعتراض های گسترده خیابانی را در این شهرها به دنبال داشت.

بحران آب در ایران در پی خشکسالی شدید در سالهای اخیر، استفاده بی رویه از منابع آب زیر زمینی، و سوء مدیریت در منابع آب، شدت گرفته است.

یادآوری میشود روز ۱۰تیر ۹۷ در بحران آب بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی روستای ابوالفارس به علت آلودگی آب مسموم شدند که در بین آنها ۴۰ کودک حضور داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه جندی شاپور اهواز درباره مسمویت اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز می‌گوید ورود آب خام به شبکه مصرف و استفاده از آب چشمه علت قطعی این مسمومیت بود.



شهنام July 1, 2018 11:21 AM

به نظر می‌‌آید این وحشیان اسلامی اشغالگر ایران دیگر به سیم آخر زده ا‌ند و بی‌ پروا قصد کشتار ایرانیان را دارند تا دیروز با جنگ و پراید و مواد مخدر و اعدام میکشتند امروز با آب مسموم و غذای آلوده و یا گرسنگی و بیماری

گزارش یا اعتراض به این نظر


نابود باد جمهوري ظلم واستبداداسلامي July 1, 2018 11:29 AM

بايد سازمانهاي بهداشت جهاني دنبال اين كشتار عمومي مردم فلاكت زده ايران باشند وخامنه ايي بي شرف را بعنوان رهبري كه مردمش را به سوي مرگ ميفرستد مجازات كنند محيط زيست ايران از اب وخاك وهوا الوده است ودنيا سكوت كرده است مردم هم يا در زندانها كشته ميشوند يا در خيابان ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: