آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 آبان ماه 1397 = 31-10 2018

سرنوشت تیره نخبگان در رژیم ملاها+فیلم

نخبگان ایران، با وجود داشتن مدارک تحصیلی عالی، جهت امرار معاش به کارگری مشغول می‌شوند.

ابراهیم حیدری یکی از نخبگان میهنمان ایران است که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک هسته‌ای است. او همچنین رتبه‌ دوم المپیاد کشوری در رشته تخصصی خود و مدرک IСDL درجه ١ و ٢ در رشته‌ کامپیوتر است.

وی با انتشار ویدیوئی از خود در یک مزرعه‌ چغندر (فیلم زیر)، گفته است: «نزدیک به یک سال است که بعد از اتمام تحصیلات و اتمام سربازی بیکار هستم و متاسفانە برای امرار معاش خود دست بە کارگری زده‌ام و هم اکنون در مزرعه چغندر به صورت روز مزد کار می‌کنم.»

وی در این ویدیو با اعلام شماره‌ خود خطاب به نهادهای خصوصی و بخش‌های دولتی که توان جذب نیرو دارند درخواست کار می کند.

برخی نمونه های دیگر
نمونه های زیادی مشابه ابراهیم حیدری وجود دارند از جمله می توان به اعتراف صدا و سیما در یک برنامه تلوزیونی اشاره کرد. در این برنامه گفته شد که طبق یک آمارگیری رسمی بیش از ۲۵ درصد دستفروشان تهران دارای مدرک دکترا و تحصیلات عالی هستند.

در اینجا دو نمونه دیگر نیز اشاره می کنیم که یکی یک جوان مریوانی به نام طاها غفاری دونده مریوانی که دارنده‌ی چندین مدال ملی، آسیایی و جهانی است در حال حاضر برای امرار معاش به کار کولبری اشتغال دارد.

همچنین پیشتر نیز، جوان دیگری به نام صلاح الدین کامرانی با داشتن مدرک دکترای آب زیرزمینی ضمن انتشار ویدیوئی از اشتغال خود به کاررفتگری، از بیکاری و عدم استخدام قشر نخبه و تحصیل کرده‌ جامعه سخن گفت.

بیشتر جوانان ایرانی به دلیل وضعیت فاجعه بار اقتصادی و عدم امکان جذب تحصیل کردگان و نیروی کار، با وجود تحصیلات عالی بە کارهایی نظیر کارگری و دستفروشی روی می‌آوردند ، که این موضوع در به دلیل اصلی انصراف از ادامه تحصیل و روی آوردن آنان شغلهایی با درآمد ناچیز تبدیل شده است..




www.youtube.com/watch?v=CokPAtX_PCo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Ghasem October 17, 2018 09:47 AM

فقط در یک حکومت مافیایی می توان این پدیده را پیدا کرد چراکه مملکت را ویران کردند و روی این خرابه با ماشین های گران قیمت مانور می دهند ای خاک عالم به سر کسانی که هنوز از این حکومت پشتیبانی میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Rastgoo October 17, 2018 12:21 PM

آنها که فکر می‌کنن این رژیم پلید و ادمکش فقط با اعتصابات و اطلاع رسانی از بین میرود سخت در اشتباهند، این رژیم با حادثه سینما رکس آبادان اومده و با همان روش هم به گور میرود، عامل به کثافت کشیدن تمام دنیا همین رژیم خواهد بود اگر بیشتر دوام بیاورد،

حالا هی‌ بشینید و بگویید اعترضات مدنی باید کرد، مگر نمیدانید که این رژیم خونخوار مردم را کاملا خلع سلاح کرده؟! مگر نمیدانید که در ایران اکثریت مردم به نون شب مهتاجن چه برسد که بتونن با این رژیم تا دندان مسلح بجنگن؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


افروز October 17, 2018 02:45 PM

تنها راه حل مردم ایران برای برون رفت از این اوضاع سرنگونی تمامیت این نظام است محال است در یک سیستم فاسد حتی یک تن ادم درست پیدا کنید و جمهوری اسلامی نشان داده برای این منظور باید تک به تک انان را زمینگیر و نابود کنیم و هر چه انرا به عقب بیاندازیم هزینه بیشتری به کشور تحمیل میشود و اینده تباه تری پیش رو خواهیم داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak October 31, 2018 11:04 AM

شود بنده بی هنر شهريار // نژاد و بزرگی نيايد بکار
همه گنجها زير دامن نهند // بميرند و کوشش به دشمن دهند
زيان کسان از پی سود خويش// بجويند و دين اندر آرند پيش

گزارش یا اعتراض به این نظر


kave October 31, 2018 01:32 PM

نتیجه اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: