آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 مرداد ماه 1397 = 23-07 2018

دود سه شهرستان خوزستان را تعطیل کرد

ادارات و دستگااهای دولتی سه شهرستان حمیدیه، سوسنگرد و هویزه روز دوشنبه به علت دود ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، فرماندار هویزه بیان کرد : این شهرستان صبح امروز به خاطر شدت و غلظت دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای هورالعظیم در بخش عراق تعطیل شد.ناظم ثبوتی افزود: همچنان بالگردها در حال اطفای حریق در هور العظیم هستند.علاوه بر این 2 شهرستان حمیدیه و سوسنگرد نیز تعطیل اعلام شدند.در اطلاعیه فرمانداری های این سه شهرستان تمامی بانک ها و ادارت این شهرستان ها به جز مراکز درمانی و خدماتی تعطیل و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز به حالت آماده باش درآمدند.بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود 16 روز پیش دچار آتش سوزی وسیع شده و بیش از 16 هزار هکتار از آن را درگیر کرده است.دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در هورالعظیم، چندین شهر و روستای خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد، رفیع، بستان و اهواز را درگیر کرده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. شب گذشته و صبح امروز نیز دود ناشی از این آتش سوزی به اهواز که بیش از 100 کیلومتر با هور فاصله دارد، رسیده بود.

ستاد بحران خوزستان مقرر کرده است که از بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن این آتش سوزی استفاده شود که این بالگردها از پنجشنبه وارد خوزستان شده و عملیات اطفای حریق از صبح جمعه آغاز شده است. البته به دلیل اینکه این بالگردها امکان پرواز در دمای بالای 40 درجه وجود ندارد، عملیات از ساعت 7 تا 11 انجام می شود.آنطور که مسئولان محیط زیست استان گفته اند، اگر چه تامین حقابه تالاب بهترین راه خاموش کردن آتش است اما با توجه به کاهش شدید حجم آب رودخانه های کرخه در ایران و دجله در عراق که منابع اصلی تغذیه کننده تالاب هستند، در حال حاضر امکان تامین آب مورد نیاز هور وجود ندارد و اطفای حریق به وسیله بالگرد آبپاش در شرایط فعلی تنها راهکار به شمار می آید.بخش ایرانی تالاب هورالعظیم از یک طرف با کاهش شدید آب روبه روست و از سوی دیگر با اکتشافات نفتی دچار خسارت شده است. این تالاب از زمان خشک شدن به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار معرفی شده است.



شهنام July 18, 2018 06:19 PM

جانوران اسلامی حور العظیم زیبا را خشک کردند تا به راحتی در آنجا چاه نفت بزنند و پولش را خرج غزه و لبنان و ترور کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: