آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 تیر ماه 1397 = 13-07 2018

ایران؛ دانشجوی ناپدیدشده احتمالا به قتل رسیده

وکیل مریم فرجی که همزمان با نا آرامی‌ها و اعتراضات دی‌ماه گذشته در تهران بازداشت شده بود، می گوید که موکلش احتمالا به قتل رسیده است.

محمد آقاسی، وکیل مریم فرجی، روز جمعه به صدای آمریکا گفت مریم فرجی از پنجشنبه پیش ناپدید شده و به محلی که باید می رفت نرسیده است و تحلیل او و خانواده اش این است که احتمالا او به قتل رسیده است.

این وکیل دادگستری در توئیتر خود نوشت که خانم فرجی «به اتهام اجتماع و تبانی»، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سه سال حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شد و با وثیقه آزاد بود.

محمد آقاسی در پیام دیگری نوشت که لایحه اعتراض به این حکم را به دادگاه ارائه کرده اما از خانم فرجی خبری نشده و تلاش خانواده او نیز برای یافتن اش بی نتیجه بوده است.

این وکیل دادگستری در گفتگو با صدای آمریکا تاکید کرده است که به دلیل پیدا نشدن موکلش پس از هشت روز به این تحلیل رسیده اند که احتمالا خانم فرجی به قتل رسیده است.

محمد آقاسی که پس از صدور حکم اولیه وکالت خانم فرجی را بر عهده گرفته، اعلام کرده که خانواده خانم فرجی با تمام ارگان های رسمی تماس گرفتند اما نتوانستند خبری به دست بیاورند.

مریم فرجی، فعال مدنی ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین‌الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار بوده است. وی ۱۲ دیماه ۱۳۹۶، همزمان با نا آرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی دی‌ماه در تهران، بازداشت شد و ۱۰ روز در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین تحت بازجویی بود.



علی July 14, 2018 05:06 AM

در تمامی کشورهای دیکتاتوری حذف فیزیکی افراد امری بسیار عادی است و بخصوص در زمانی که دیکتاتور و سیستم اداره حکومت او از طرف مجامع بین المللی تحت فشار قرار میگیرد این امر شدت می‌گیرد و بعد از سقوط آنها آثار این حذف ها را در گورهای دسته جمعی میتوان دید و ایران هم از این امر مستثنی نیست و دیکتاتوری ولی فقیه اکنون که تحت فشار قرار گرفته هر صدای مخالف را بشدت سرکوب و انسانهای آزاده و دگراندیش را از بین خواهد برد مگر اینکه ملت در طی قیامی همه جانبه طومار ظلم این ظالمین را بپیچند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 14, 2018 05:57 AM

درجایی که خانم فرجی دانشجو در این گیر و دار بازداشت و روانه شکنجه خانه های حکومتی میشوند بنحویکه هنوز از سرنوشت ایشان خبری نیست! اما از سویی با اجرای سناریویی ساخته گی توسط حکومت با دستگیری دختربچه رقصنده و اعتراف گیری در برابر دیدگان تلویزیونی و ایجاد امواجی در میان بسیاری از همیهنان سبب آن شد که مردم از اخبار جنایات رژیم در خوزستان، فارس و کردستان به دور باشند! در چنین شرایطی مردم باید بدنبال سرنوشت نا معلوم چون خانم فرجی این دانشجوی مبارز باشند نه آنکه در پی مسائل پوچ چون رقاصی و غیره باشند که این باعث تاسف است! اما ما امیدواریم که مردم و مبارزین در این جنگ نابرابر با اهریمنیان از این پس گرفتار چنین دامهای مهلکی که از سوی اجانب برای مواقع خاص طراحی شده نشوند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: