آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 تیر ماه 1397 = 10-07 2018

کسینجر در باره آخرالزمان هشدار داد!

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مطلبی نسبت به تهدیدات هوش مصنوعی برای آینده بشریت هشدار داد.

به گزارش راشاتودی، هنری کیسینجر در مطلبی که در مجله آتلانتیک با تیتر آخرالزمان، چطور روشنگری پایان می‌یابد هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است جهان را به جایی برساند که در آن انسان‌ها دیگر قادر به فهم هیچ چیزی نباشند و ما باید از همین الان خودمان را برای این خطر آماده کنیم.

او این مطلب را با محوریت پرسش‌هایی نظیر اینکه چه می‌شود اگر ماشین‌ها ارتباط با یکدیگر را یاد بگیرند و پس از آن شروع به تعیین اهدافی برای خود کنند و اینکه چه می‌شود اگر آنها به حدی باهوش شوند که تصمیم‌هایی ماورای ظرفیت ذهن انسان بگیرند، نوشته است.

کیسینجر می‌گوید علاقه‌اش به بحث هوش مصنوعی و همینطور زنگ خطر درباره این مساله برای او زمانی پدیدار شد که فهمید یک برنامه کامپیوتری توانسته در یک بازی به نام "Go" که حتی از شطرنج پیچیده‌تر است، به تسلط و استادی کامل برسد.

چیزی که درباره این ماشین جالب بوده این است صرفا از طریق تمرین دادن خودش توانسته در این بازی تسلط پیدا کند و به گونه‌ای رفتار کرده که از اشتباهاتش درس گرفته و بر مبنای آنها الگوریتم‌های خودش را باز تعریف کرده و درنهایت مفهوم "تمرین باعث تکامل می‌شود" را عملی کرده است.

کیسینجر در این مقاله نوشت: ما در حال تجربه انقلاب تکنولوژیکی فراگیر هستیم که هنوز نتوانسته‌ایم به طور کامل تبعاتش را شناسایی کنیم و ممکن است این انقلاب به جهانی منجر شود که چنان به ماشین‌های مبتنی بر اطلاعات و الگوریتم متکی باشد که دیگر در آن خبری از هنجارهای اخلاقی و فلسفی نباشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: