آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 تیر ماه 1397 = 12-07 2018

ایران؛ عفو بین الملل: تبدیل وحشی‌گری به قانون

مقامات قضایی جمهوری اسلامی مرد جوانی را به اتهام نوشیدن مشروبات الکلی در سن ۱۴یا ۱۵ سالگی در کاشمر و در ملاء عام ۸۰ ضربه تازیانه زدند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اجرای حکم شلاق در ملاعام در کاشمر برای فردی که متهم به نوشیدن مشروبات الکلی در نوجوانی بود را محکوم کرد و آن را "هولناک" و "شدیدا تکان‌دهنده" خوانده و "ناقض میثاق‌های بین‌المللی حقوق کودکان و حقوق شهروندی" توصیف کرده است.

متهم که با نام م- ر از او یاد شده و متولد ۱۳۷۰ است، به اتهام مصرف مشروبات الکلی در مراسم عروسی در سال ۸۵ در شهر کاشمر محکوم به ۸۰ ضربه شلاق در ملاء عام شده بود. این حکم روز سه‌شنبه ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) پس از گذشت ۱۲ سال در میدان "نیازمند" شهر کاشمر اجرا شد.

عفو بین‌الملل این واقعه هولناک را نشانگر «ضدانسانی بودن نظام کیفری ایران دانسته که وحشی‌گری را تبدیل به قانون کرده است.»



یک ایرانی July 11, 2018 11:42 AM

بسیار عالی بود نام آقای غلامرضا طالعی دادستان کاشمر را یاداشت کردیم و عکسیهایش را ذخیره کرده ایم و شناسایی هم شد و به همه هموطنان بخصوص کسانی که در کاشمر به حکم شلاق محکوم شده اند قول میدهیم که موقع به حسابش خواهیم رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


GHASEM July 11, 2018 12:11 PM

خاک بر سر هر چی آخونده همه ملا های حکومتی تهی مغز و بی سوادن از اینها چه انتظاری داریم سعید طوسی را با اینکه خودش اعتراف کرد آزاد کردن و به روی ناموباراکشان نیاوردن این شخص حتمن یک آخوند نافم را نمیشناسد پس مجازات میشود خجالت هم چیز خوبیست اگر درک کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: