آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 تیر ماه 1397 = 13-07 2018

ازدیاد پادگان های نظامی در محور آثار تاریخی

ازدیاد پادگان های نظامی در محور آثار تاریخی استان کرمانشاه

سایت نجات پاسارگاد: مهمترین مانع گردشگری در استان کرمانشاه به گفته ی جلیل بالایی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، وجود پادگان های نظامی در شهرهای این استان است.

جلیل بالایی در نشست کار گروه گردشگری استان گفته است: طبق نظرسنجی از گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، تعداد زیاد پادگان های نظامی منظر طبیعی، تاریخی و زیست محیطی بین دو اثر جهانی بیستون و ملی تاق بستان را تحت الشعاع قرار داده است.

البته او می گوید که در سال 92، و در جریان سفر خامنه ای به این استان، موضوع گردشگری در این محور شتاب گرفت و به دستور او پادگان های نظامی اقدام به عقب نشینی کردند.

اما روشن نیست که این عقب نشینی چه مقدار بوده و چرا اکنون نیز همچنان پادگان ها علاوه بر راه های ورودی و خروجی شهر در محور این آثار تاریخی نیز حضور دارند

طول محور این مکان های تاریخی 35 کیلومتر و عرض آن یک و نیم کیلومتر است که در حال حاضر نیز بیشترین اراضی آن به ترتیب متعلق به اراضی نظامی، کشاورزی، اراضی بایر، و اراضی صنعتی هستند.

به راستی جز گردشگران ایرانی که عاشق آثار تاریخی سرزمین شان هستند، چه تعداد خارجی دل این را دارند که از میان انبوه پادگان نظامی بگذرند و بدیدن اثری تاریخی، هر اندازه با اهمیت، بروند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: