آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 تیر ماه 1397 = 14-07 2018

سرنوشت "سروش" سه ماه پس از فیلتر تلگرام

فیلترینگ تلگرام به بهانه استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی حالا در آستانه شکست‌خوردن است؛ مردم نه تنها به پیام‌رسان‌های داخلی روی نیاوردند که در این بین استفاده از فیلترشکن‌ها هم رواج بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، پیام‌رسان‌های داخلی تا چه حد میان مردم به رسمیت شناخته‌شده‌اند؟ اولین موجی که همزمانی فیلتر تلگرام و روی کار آمدن پیام‌رسان‌های داخلی به راه انداخت، مقایسه اینها باهم از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران بود. تا جایی که دو گروه مقابل هم قرار گرفتند؛ گروه اول معتقد بودند که باید از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کرد تا به پیشرفت برسند و نیازی به استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی نباشد و گروه دوم که جمعیت بیشتری را تشکیل می‌دادند، معتقد بودند که نمونه‌های داخلی این پیام‌رسان‌ها کاملا کپی از پیام‌رسان‌های خارجی است که نه تنها امکانات آنها را ندارد که امنیت و حریم شخصی کاربران را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مصداق‌های زیادی مانند ایجاد حساب کاربری در پیام‌رسان سروش بدون اطلاع صاحب خط، دسترسی به اطلاعات شخصی در پیام‌رسان الو و .. . همین جو منفی باعث شده بود تا جمعیت حداکثری در تلگرام بمانند؛ البته مسئولان تمام تلاش خود را می‌کردند تا با هر بهانه‌ای مانند جرم‌انگاری استفاده از تلگرام، ممنوعیت استفاده از آن در سازمان‌های دولتی و .. استفاده از آن را به حداقل برسانند اما آمارها می‌گویند پیام‌رسان‌های داخلی در این رقابت شکست خورده‌اند و تلگرام با وجود فیلترشدن، همچنان مخاطب خودش را دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: