آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 تیر ماه 1397 = 14-07 2018

پاسخ مسئولان سازمان سنجنش به دانشجوی بهايی

مسئولان سازمان سنجنش به این جوان ۲۱ ساله اعلام کرده‌اند: «شما به عنوان یک شخص بهایی صلاحیت تحصیل در دانشگاه را ندارید و اخراج هستید.

سوگل ذبیحی، شهروند بهایی، در اردیبهشت سال جاری به دلیل اعتقاد به دین بهاییت از دانشگاه رسام واقع در کرج اخراج شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سوگل ذبیحی، متولد ۱۳۷۶ و دانشجوی ترم ۴ رشته ارتباط تصویری ( گرافیک) مقطع کارشناسی، از شرکت در امتحانات پایان ترم محروم و در پیگیری هایش از سوی سازمان سنجش به او اعلام شده است: «شما به عنوان یک شخص بهایی صلاحیت تحصیل در دانشگاه را ندارید و اخراج هستید.»

او در سال ۱۳۹۵ از طریق کنکور سراسری در رشته ارتباط تصویری ( گرافیک ) مقطع کارشناسی در دانشگاه غیر انتفاعی رسام کرج پذیرفته شده و پس از دو سال در اردیبهشت ۱۳۹۷ و در زمان امتحانات پایان ترم خرداد از دانشگاه اخراج شده است.

گفتنی است که دانشگاه حتی از ارائه پرونده دانشجویی این شهروند بهایی نیز خودداری کرده است.

بر اساس بند سوم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده در اسفند ماه ۱۳۶۹ که به تایید علی خامنه‌ای، رهبر ایران رسیده، آمده است: «در دانشگاه‌ها چه در ورود و چه در حین تحصیل چنانچه احراز شد بهایی‌اند از دانشگاه محروم شوند.» ممانعت از تحصیل پس از کنکور و یا اخراج پس از ورود به دانشگاه که از سوی حراست دانشگاه‌ها و سازمان سنجش اتفاق می افتد به پشتوانه این مصوبه که به امضای رهبری رسیده است اتفاق می‌افتد.

این درحالی‌است که اولین اعلامیه حقوق بشر جهانی در ۱۰دسامبر ۱۹۴۸، حق تحصیل را برای همه انسان‌ها فارغ از نژاد، رنگ، عقیده، مذهب و جنسیت برابر می‌داند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: