آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 تیر ماه 1397 = 16-07 2018

ایران؛ باغ‌های چای پناهگاه حیوانات وحشی

واردات بی‌رویه چای و حمایت نکردن از تولید داخلی و فساد سردمداران دزد و چپاولگر جمهوری اسلامی، بسیاری از باغ‌های چای شمال را به نابودی کشانده است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود به‌زودی شاهد تخریب باقیمانده باغ‌های چای کشور خواهیم بود.

در یک روستای مازندران ۲۸۳هزار متر مربع بوته چای در حال نابودی است و تخریب باغ‌های چای در این روستا به‌صورتی است که باغ‌های چای پناهگاه حیوانات وحشی شدند!

در زمینه کاهش باغ‌های چای در کشور رئیس اتحادیه چایکاران شمال در گفتگو با خبرگزاری ایلنا می‌گوید‌: «کیفیت چای ایرانی در سال‌های گذشته اُفت چشمگیری پیدا کرده و زمین‌های زیر کشت محصول چای در کشور از ۳۴هزار هکتار به زیر ۲۰هزار هکتار کاهش یافته است و بسیاری از چایکاران بیکار شده‌اند.

تنها باغداران چای نیستند که در اثر سیاست ضدمردمی حاکمیت به خاک سیاه نشسته‌اند، کارخانه‌های چای در شمال کشور نیز به سرنوشتی مشابه دچار شده است.

به گفته رئیس اتحادیه چایکاران شمال، حدود ۵۰درصد از کارخانه‌های چای در شمال کشور تغییر کاربری داده‌اند و به این ترتیب بسیاری از باغداران، کارگران باغ‌های چای و کارگران شاغل در کارخانه‌های چای بیکار شده‌اند؛ بسیاری از کارگران بیکار شده به حاشیه‌ شهرها مهاجرت کرده و به دستفروشی و حتی گدایی رو آورده‌اند.



خسرو July 16, 2018 11:02 PM

ای خدا آدم اشکش در میاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی July 17, 2018 01:13 AM

بی کفایتی و پلیدی و بی‌لیاقتی مدیران حکومت آخوندی ایران را به ویرانه تبدیل میکند و این همان چیزی بود که اجداد ما از آن می‌ترسیدند و حفاظت از میهن را نسل به نسل و سینه به سینه به هم می‌سپردند و اینک به دست مشتی رجاله مزدور متاسفانه دارد به واقعیت می‌پیوندد همان چیزی که استاد طوس گفت : دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: