آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 تیر ماه 1397 = 19-07 2018

احضار و بازداشت یک فعال کارگری در مریوان

احضار و بازداشت هشت شهروند در بوکان، میاندوآب، سقز و مریوان

خبرگزاری هرانا – شش شهروند در شهرستان‌های بوکان و میاندوآب به صورت جداگانه بازداشت شدند که سه تن از آنها به صورت موقت آزاد شده و سه تن دیگر همچنان تحت بازجویی به سر می‌برند. همزمان در مریوان یک فعال کارگری و در سقز نیز یک شهروند دیگر از سوی اداره‌ی اطلاعات بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷، نیروهای وزارت اطلاعات در سقز «سعدون خلیلی» فرزند بهاءالدین را بازداشت ‌و به محل نامعلومی منتقل کردند.

یک منبع مطلع با تاکید بر این که سعدون خلیلی در محله‌ی کریم‌آباد سقز در منزل پدرش بازداشت شده است، گفت : «او به تبلیغ به نفع احزاب کردی مخالف نظام متهم شده است.»

در خبری دیگر اداره‌ی اطلاعات شهرستان بوکان، «شهرام سیدزاده» و پدرش «کریم سیدزاده» را پس از احضار به این‌ اداره بازداشت کرده است. احتمال می‌رود آنها به دلیل «حمایت از اعتصاب بازاریان» در ماه‌های اخیر بازداشت شده باشند و پیش از این نیز به علت انتقاد از دولت و ارگان‌های زیربط از «کند بودن کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه» تحت فشار قرار گرفته بودند.

از مریوان هم گزارش شده است که روز ۲۲ تیرماه یک فعال کارگری به نام «پیمان عبدی» توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و جهت بازجویی به محلی نامشخص در سنندج منتقل گردیده است.

شامگاه روز پنجشنبە ۲۱ تیرماه هم نیروهای امنیتی در شهرستان میاندوآب، «جمال خوریانی»، «کاوە خضری»، «آکام خضری» ده ساله و «کامل خضری» از اهالی روستای گوگ‌جلو از توابع این شهرستان را با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت کردند. کاوه خضری تاکنون تحت بازجویی به سر می‌برد و‌ سه نفر دیگر آزاد شده‌اند.

تاکنون اطلاع دقیقی از بازداشت‌شدگان کسب نشده و پیگیری‌های‌ خانواده‌هایشان نتیجه‌ی مؤثری در پی نداشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: