آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 تیر ماه 1397 = 21-07 2018

بیکاری ۸ میلیون کولبر در استان‌های غربی کشور

خبرگزاری هرانا – جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس گفت که درآمد و معیشت مرزنشینان در مناطق غرب کشور به صفر رسیده است. محمودزاده یادآور شد که “قفل بر تبادلات تجاری کولبران، موجب شده بیش از ۷ الی ۸ میلیون نفر بدون در نظر گرفتن جایگزین‌های شغلی بیکار شوند. بنابراین مشخص است که مردم مرزنشین با این اوصاف در فشارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند و این امر سزاوار نیست”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، جلال محمودزاده (نماینده حوزه انتخابیه مهاباد و عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت کولبران در مناطق غرب کشور، گفت: “درآمد و معیشت مرزنشینان در مناطق غرب کشور به صفر رسیده و اقتصاد معیشتی کولبران بسیار در تنگنا قرار گرفته است”.

نماینده مردم مهاباد، تصریح کرد: “در گذشته زمانی که معابر کولبری باز بود، این اقشار زحمتکش درآمد ناچیزی در مجموع ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان ماهیانه را داشتند اما هم‌اکنون در آمد کولبران به صفر رسیده است”.

وی ادامه داد: “به صفر رسیدن درآمد کولبران موجب شده که بسیاری از آنها کارشان را از دست بدهند یا تن به کارهای کاذب بدهند. بنابراین، دولت باید هرچه سریعتر تمهیداتی در راستای فرصت‌های اشتغال برای کولبران در نظر بگیرد”.

محمودزاده افزود: “برخی از کشورها، جای ایران را در مبادلات تجاری به عراق گرفته‌اند زیرا ما نه‌تنها مبادلات تجاری کولبران را وسعت ندادیم بلکه بطور کلی مبادلات تجاری در این مسیر را تعطیل کردیم و این در حالی است که برخی از کشورها بدون محدودیت، صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی را به عراق در دستور کار قرار دادند”.

وی اظهار داشت: “با بسته‌شدن مرزهای کولبری، ما از صادرات مازاد محصولات کشاورزی محروم شدیم. بنابراین بدیهی است که با این شرایط وضعیت اقتصادی مردم شکننده باشد. متاسفانه دولت هم، راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کولبران ارائه نداده است”.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: “قفل بر تبادلات تجاری کولبران، موجب شده بیش از ۷ الی ۸ میلیون نفر بدون در نظر گرفتن جایگزین‌های شغلی بیکار شوند. بنابراین مشخص است که مردم مرزنشین با این اوصاف در فشارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند و این امر سزاوار نیست”.



كاوه اهنگر July 22, 2018 04:23 AM

اين هشت ميليون نفر همه كه كولبر نبوده اند - مغازه دارها و كارمندانشان و كاميون داران و ان قهوه خانه اي كه مشتريانش را از دست داده و همينطور هتل و مسافرخانه ها مثلا در بانه كه به شهرستاني هاي مسافر خدمات ميرساندند همه و همه ميشن هشت ميليون - به اميد نابودي رژيم جهل و جنون كه قادر به ايجاد مشاغل معنادار نيست - اخوند به هر عنوان شده بايد سهمش رو بگيره والا مرزها بسته ميشه - در ايران بدون اين وطن فروشان وضعيت معيشت همه ايرانيان فارغ از قوميت و زبان قطعا رونق پيدا خواهد كرد ولي اين قوم تبهكار ايران را پنجاه تا صد سال عقب انداختند - دوباره ميسازمت وطن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: