آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 تیر ماه 1397 = 21-07 2018

اعدام جمعی پنج زندانی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز گذشته، پنچ زندانی که به اتهام “قتل” به مرگ محکوم شده بودند، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز گذشته ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷، پنچ زندانی که به اتهام “قتل” به مرگ محکوم شده بودند، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

هویت یکی از زندانیان “علیرضا آشوری” توسط هرانا احراز شده است. “علیرضا آشوری” حدودا ۵۷ ساله بود که به همراه ۴ زندانی دیگر با اتهام “قتل” اعدام شدند.

گفتنی است که یک تن دیگر از این زندانیان جوانی اهل شهرستان حمیل از توابع اسلام اباد غرب در استان کرمانشاه بوده است.

بررسی های هرانا برای احراز هویت سایر بازداشت شدگان کماکان ادامه دارد.

زندان دیزل‌آباد، زندان مرکزی استان کرمانشاه است که در شهر کرمانشاه و در محلۀ دیزل‌آباد این شهر واقع شده است.

بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) دست کم ۳۲۲ شهروند اعدام شدندو ۲۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۲۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: