آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 مرداد ماه 1397 = 26-07 2018

احضار یک فعال مدنی به دادگاه انقلاب تویسرکان

خبرگزاری هرانا – وحید بشیری، از فعالان مدنی ساکن شهرستان تویسرکان، از سوی دادگاه انقلاب دادگستری این شهرستان جهت رسیدگی به اتهامش احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید بشیری، فعال مدنی تویسرکانی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان تویسرکان جهت رسیدگی به اتهامش برای روز ۲۴ مرداد ماه امسال احضار شده است.

یک منبع نزدیک به وحید بشیری ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: آقای بشیری به علت دیدار و ملاقات با خانواده جانباختگان حوادث دی‌ماه سال گذشته شهر تویسرکان و صدور کیفر خواست به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط دادستان این شهرستان، به دادگاه انقلاب شهرستان تویسرکان احضار شد. این در حالی است که این فعال مدنی تویسرکانی فقط برای ابراز همدردی و عرض تسلیت با خانواده جانباختگان حوادث دی ماه سال گذشته این شهرستان، دیدار نموده است.
تویسرکان یکی از شهرهای استان همدان است. این شهر مرکز شهرستان تویسرکان است.

در اعتراضات دی‌ماه سال گذشته تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

خبرگزاری صدا و سیما تعداد کشته شدگان اعتراضات تویسرکان را ۶ نفر اعلام کرده بود.

رحمانی فضلی، وزیر کشور پیشتر در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: