آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 مرداد ماه 1397 = 05-08 2018

اجرای حکم شلاق فعال سیاسی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – حکم ۷۴ ضربه شلاق محمد مظفری، فعال سیاسی که ۲۸ خردادماه جهت اجرای حکم ۲ سال حبس خود راهی زندان اوین شده بود، روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در زندان اوین اجرا شد. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم شلاق محمد مظفری، فعال سیاسی که پیشتر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در زندان اوین اجرا شد.

کیومرث مظفری، برادر وی از اجرایی شدن این حکم خبر داد.

این فعال سیاسی تاریخ ۲۸ خردادماه جهت اجرای حکم ۲ سال حبس خود راهی زندان اوین شده بود.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، محمد مظفری که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود، بر اساس حکم ابلاغ شده به دو سال حبس، دو میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این فعال سیاسی در تاریخ ۱ خرداد نیز اعلام کرد که حکم صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شده و توسط وکیلش به وی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است که این فعال سیاسی در تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال ۹۳ بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین، منتقل شد. وی پس از سه ماه و با پایان دوران بازجویی به بند هشت این زندان منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴ پس از حدود پنج ماه بازداشت موقت به قید وثیقه تا زمان پایان دادرسی از زندان آزاد شد.

پیش‌تر وکلای این فعال سیاسی، آقای دکتر نعمت احمدی و خانم زینب مظفری به این حکم اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود.

لازم به یادآوری است میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: