آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 مرداد ماه 1397 = 19-08 2018

دودِ هورالعظیم، زندگی را از مردم گرفته است

دود ناشی از آتش سوزی هورالعظیم در بخش عراقی چند هفته‌ای است زندگی را از مردم استان خوزستان گرفته و گاه با افزایش حجم این آلایندگی علاوه بر کلافگی مردم سبب مراجعه مردم به بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اینکه چشم به معجزه‌ الهی باشیم تا هورالعظیم خاموش و آلایندگی ناشی از آن برطرف شود، کار به جایی نخواهد برد و در نهایت دود این بی تدبیری و تعلل به چشم کم‌سوی امید مردم به مسئولان خواهد رفت، این برای چندین شب متوالی است که دود مردم خوزستان را خانه‌نشین می‌کند


مرگ تدریجی هورالعظیم

هورالعظیم یا تالاب بزرگ در استان خوزستان و در دو طرف مرز ایران و عراق قرار دارد که در جهان نیز از خصوصیات ویژه‌یی برخوردار بوده است، اما در حاکمیت جمهوری اسلامی از جمله به‌خاطر سد سازیهای بی‌رویه بخش بزرگی ا‌ز آن نابود شده است.

کارشناسان درباره نابودی این تالاب از سالها پیش هشدار داده‌اند اما عملکردهای حکومت ویرانگر جمهوری اسلامی که جز به منافع و بقای خود به چیزی دیگری فکر نمی‌کند این تالاب را هم مانند دهها تالاب دیگر در ایران بسوی نابودی کامل پیش برده است خشک شدن بخشهای وسیعی از این تالاب اکنون عامل توفان های ریزگرد و گرد و غبار و شن با غلظت بیش از ۲۱برابر حد مجاز در شهرهای خوزستان است.

این در حالیست که بیش از یک‌ماه است آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم نفس مردم اهواز و چند شهر دیگر خوزستان را به شماره انداخته و بارها برخی از شهروندان را راهی بیمارستانها کرده است؛ آنطور که کارگزاران حکومتی می‌گویند آتش سوزی از قسمتهای عراقی تالاب شروع شده است، اما مسئولین امر در ایران دست روی دست گذاشتند تا آتش‌سوزی به بخش هایی از تالاب که در ایران است سرایت کرد. و اکنون به وسعتی بیش از ۲۸۰۰۰هکتار رسیده است.

یک رسانه داخلی نوشت:‌ مسئولان به‌دلیل این‌که آتش‌سوزی را در خانه همسایه دیدند و اهمیتی ندادند، مقصرند. آنها زمانی برای خاموش کردن آتش اقدام کردند که دیگر کار از کار گذشته بود.



شهنام August 19, 2018 10:15 AM

هور العظیم به عمد به دست رژیم اسلامی خشکانده و سوزانده شد فقط به یک دلیل: تبدیل کردن هورالعظیم زیبا به کویر برای آسانتر شدن شرایط استخراج و غارت نفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: