آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 مرداد ماه 1397 = 08-08 2018

یک درویش زن به پنج سال حبس محکوم شد

محکومیت سپیده مرادی، درویش گنابادی به ۵ سال حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا – سپیده مرادی، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث گلستان هفتم، توسط دادگاه انقلاب تهران و با رأی غیابی قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، سپیده مرادی سروستانی، درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین با رأی غیابی قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

حکم دادگاه این زن درویش که از حضور در جلسه‌ی محاکمه خودداری کرده بود با عبارت “متهمه فرزند حمیدرضا مرادی از عناصر افراطی و مسئولین سایت فرقه‌ای و غیرقانونی مجذوبان نور می‌باشد” آغاز شده و در ادامه گفته شده است که: “در خانواده‌ای متعصب از دراویش پرورش و رشد یافته و تحت تأثیر عقاید انحرافی قرار می‌گیرد و به عضویت فرقه «درویشان گنابادی» درمی‌آید”.
خانم مرادی به اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیزی و با استناد قاضی پرونده به بندهای پ، ه و د ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به ۲ سال ممنوعیت و محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات و همچنین خروج از کشور محکوم شده است.
سپیده مرادی پیش‌تر به دلیل درویش بودن از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس محروم شده بود.

لازم به یادآوری است که سپیده مرادی به همراه شکوفه یداللهی در روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ پس از ۵ ماه پیگیری‌های مستمر به مراکز درمانی اعزام و سپس به زندان بازگردانده شدند.

این زن درویش محبوس در زندان قرچک ورامین، پیشتر در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۹۷ برای سومین بار در اعتراض به محرومیت درویشان زندانی از حق وکیل و عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی از حضور در دادگاه خودداری کرد.

سپیده مرادی در جریان حادثه گلستان هفتم مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و مانند دیگر زنان درویش زندانی در دوران بازجویی و حتی بازداشت در زندان قرچک از توهین، تحقیر و شکنجه بی‌نصیب نماند.

پیش‌تر خانم مرادی همراه با دیگر زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار روز چهارشنبه‌ ۲۳ خردادماه مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند.

هرانا نیز طی گزارشی هویت ضاربین و حمله‌کنندگان به زنان درویش زندانی را منتشر کرد.
روز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص پرونده دراویش زندانی از صدور ۳۳۰ فقره حکم از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی خبر داد و در ادامه گفت: “در مورد بیست و پنج نفر از متهمانی که با حاضر نشدن در جلسه دادگاه، به عمد تلاش می‌کردند مانع محاکمه شوند، دادگاه با ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به متهمان، طبق مقررات دادرسی کیفری اتخاذ تصمیم نمود و حکم به نحو حضوری صادر گردید”.

لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی در ابتدا تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: