آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 شهریور ماه 1397 = 10-09 2018

پیام جنایت در زندان و شرارت در خارج از مرز

منصور امان

پنجه نیرومند بُحرانهای داخلی و خارجی گلوی رژیم جمهوری اسلامی را می فشارد و نفس را بر آن تنگ کرده است. روشن ترین نشانه این فشار در دو حرکت کور و زبونانه، اعدام سه زندانی سیاسی و حمله موشکی به دو حزب مُخالف بازتاب یافته است.

رژیم ولایت فقیه با اعدام تبهکارانه رامین حُسین پناهی، زانیار و لُقمان مُرادی و موشک باران کردن مقرهای دو حزب اپوزیسیون (حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان) به جنگ اعتراضهای اجتماعی رفته است که به گونه پیوسته و توقُف ناپذیر بر حجم و فشُردگی آنها افزوده می شود. حساسیت حاکمیت به کُردستان فقط به علت جُغرافیایی و نیز پیشینه مُبارزاتی آن محدود نمی شود؛ "نظام" بیش از آن خود را به دلیل قرار گرفتن مردُم شهرهای کُردستان در صف اول جُنبشهای اعتراضی مورد تهدید می بیند.

سیاست مُشت آهنین و حُکومت نظامی که از هنگام به قُدرت رسیدن مُلاها برای پایش کُردستان اعمال شده است، به گونه روز افزونی به سد واکُنشهای توده ای برخورد می کند و دایره اقتدار مُطلق آن را مُناقشه دار تر می سازد. تظاهُرات مردُم مریوان در روزهای سوم و چهارُم شهریور در اعتراض به مرگ مشکوک چهار فعال مدنی و مُحیط زیست تازه ترین نمونه از سلسله ای از این رویکرد است.

برای حاکمیت جمهوری اسلامی ویژگی نگران کننده در اعتراضها و خیزشهای مردُم کردستان، برخورداری آنها از درجه مُعینی از سازمانیافتگی است؛ امری که در مبنای آن آگاهی و همبستگی صنفی قرار گرفته و زورآزمایی برای برآوردن خواسته ها یا مُقاومت در برابر تحمیل و سرکوب را آسان می سازد. حرکتهای مُتحدانه کارگران، مُعلمان، کولبران و اصناف مثالهای گویایی از نمود مادی این کیفیت در جُنبش مردُم کُردستان است.

پیشرفت درونمایه ای جُنبشهای اعتراضی کُردستان، روشن تر از هر جا، خود را در افزایش پتانسیل سراسری و همگانی شدن حرکات آن جلوه گر می سازد. اعتراضهای سراسری در شهرهای بُزُرگ کردستان در فرودین ماه علیه فقر و بیکاری و کمی بعد تر اعتصاب کسبه و بازاریان در بانه، سقز، مریوان و جوانرود نمایشی از این قُدرت است.

حُکومت ناتوان از سرکوب یا مهار این روند در خیابان، کارخانه، مدرسه و بازار به ارتکاب جنایت در زندان و شرارت در خارج از مرزها روی آورده است. هیچکس در فهم پیام این تبهکاریها دُچار اشتباه نمی شود؛ "نظام" چونان حیوان درنده ای که به تله افتاده، به اطراف چنگ می زند. او در موضع تدافُعی و جامعه در حال پیشروی است.



آرش - صبحی September 10, 2018 09:26 AM

علی حامنه ای جنایتکار وپلید بخوبی از آتمسفر فشار و قدرت بنیان کن انفجار اجتماعی باخبر است ودر این واپسینهای مرگ رژیمش دارد کارنامه مرک وخیانت وجنایت وخباثت ومادر گری را به اوج میرساند علی خامنه ای وسرداران وملایان حکومتی وکت وشلواری های حکومتی، چه در درون کشور وچه در بیرون از کشور نیک بدانند که ملت ایران ومبارزین درون کشور از یک مورد اقدامات ضد بشری وضد ایران آنها چشم پوشی نخواهد کرد وموازین حقوق بشری مشمول جنایتکاران ودزدان واختلاس گران وخیانتکاران نخواهد بود ملت ایران ایران فقط به براندازی فکر میکند براندازیک

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقگو September 10, 2018 07:36 PM

البته با همکاری سازمان اطلاعلاتی پوتین در اروپا به هرششل وفرمی انجام وظیف می کند و همچنین دول اروپائی که منافعاشان درادامه حکومت آخوندی است شکی نیست که بساط ترور مخالفان حکومتی انجام پذیرخواهد شد واینکه صدها درقالب پناهنده دراستخدام سفارت های آخوندی هستند- تازمانی که دراین ترورها به اروپائی ها خسارتی وارد نشود و ازشهروندان اروپائی دراین ترورها خسارتی آنها را تهدید نکند ترورکردن مخالفان ردیابی شده امری ساده خواهد بود وزارت امورخارجه اخوندی هم طبق هاشا کردن های سالهای سال خواهد گفت ما نبودیم و دشمنان اسلام ترورشدگان را به ما نسبت میدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: