آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 مرداد ماه 1397 = 10-08 2018

چینی ها و نابودی نسل آبزیان خلیج فارس

صیدهای عظیم چینی ها، بیکاری و گرسنگی مردمان بومی، و نابودی نسل آبزیان خلیج فارس

سایت نجات پاسارگاد: چند سال است که کشتی های صنعتی چینی با اجازه سازمان شیلات و دولت ایران در بخش های ایرانی خلیج فارس به صید ماهی و دیگر آبزیان مشغولند. و مدتهاست که صیادان جنوب ایران به این نوع صیادی ها اعتراض دارند و می گویند حضور چینی ها در منطقه موجب بیکاری بسیاری از آن ها شده است. اما تا کنون کسی به اعتراض آن ها توجهی نکرده و گاه مسئولین جمهوری اسلامی گفته های آن ها را غیرواقعی دانسته اند.

دراین هفته کیانوش جهانبخش، یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس حرف های مردم را تایید کرده و گفته است: «به مشاهدات و حرف های مردم توجه کنید آن ها هر چه می گویند درست است. کشتی های بزرگ و صنعتی چینی با حضور در خلیج فارس نه تنها صیادان ایرانی را بیکار کرده اند بلکه با صیدهای بزرگ و بی رویه خود نسل آبزیان را از بین خواهند برد».

او می گوید: «شاید صدای من هم مانند صداهای دیگر ی، از نقاط محروم ، شنیده نشود. اما وظیفه خودم می دانم که صدای مردم این منطقه باشم».

یکی دیگر از کسانی که به تازگی حضور کشتی های چینی را در استان جنوبی ایران تایید کرده احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس است که در این رابطه می گوید: « کشتی های چینی ناجوانمردانه کار صیادان بومی را مختل کرده اند. علاوه بر آن ماهی همواره غذای اصلی مردمان هرمزگان بوده است. اما امروز مردم فقیر این منطقه باید ماهی های منطقه ی خودشان را با گران ترین قیمت تهیه کنند.»



Ira August 11, 2018 11:38 PM

خوب به کشتی های چینی ها حمله کنید
نخست شناسائی کنید
چند کشتی چینی حضور دارند
سپس در یک شبیخیون انها را اتش بزنید
در خلیخ فارس و دریای عمان غرق کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: