آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 مرداد ماه 1397 = 11-08 2018

محاکمه فعال دانشجويی دختر در دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا – سعید خلیلی وکیل مدافع پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنرهای زیبا دانشگاه تهران، از رسیدگی به پرونده موکلش در روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده خبر داد. گفتنی است که اواخر سال گذشته بود که خانم رفیعی دستگیر و ۲۳ روز بازداشت شد. او سرانجام با پیگیری‌های فراوان خانواده و دوستان در آخرین روز سال ۹۶ با وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سعید خلیلی در این باره اظهار کرد: “هفته گذشته برای مطالعه پرونده و رونویسی از کیفرخواست موکلم به دادگاه انقلاب مراجعه کردم و قرار است خانم پریسا رفیعی صبح روز دوشنبه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شود”.

وی یادآور شد: “اواخر سال گذشته بود که خانم رفیعی دستگیر و ۲۳ روز بازداشت شد. او سرانجام با پیگیری‌های فراوان خانواده و دوستان در آخرین روز سال ۹۶ با وثیقه آزاد شد“.

خلیلی ادامه داد: “با کمال تعجب و تاسف اتهامات سنگین و متعددی به این دانشجوی جوان بیست و یک ساله نسبت داده شده است و به عنوان کسی که حرفه‌اش وکالت است، با سیاست چندان سر و کاری ندارد و نگاهش حقوقی است به نظرم برای هیچ کدام دلیل و مدرک محکمه پسندی وجود ندارد و همین جای امیدواری دارد که در یک رسیدگی قانونی موکلم تبرئه شود”.

وی افزود: “از جمله اتهامات، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت‌های صنفی دانشجویی و لیدری حرکت های دانشجویی است که دو مورد اول را تقریبا به اغلب فعالان سیاسی بازداشت شده نسبت داده‌اند. جالب است که در ادله استنادی در کیفرخواست به دلایلی از قبیل «عدم همکاری متهم در جریان تحقیقات در نزد کارشناس و انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی!» استناد شده است”.

وکیل مدافع پریسا رفیعی در پایان گفت: “این موارد که فاقد وجاهت حقوقی است مایه امیدواری به قضاوت مطلوب دادگاه است به ویژه که گمان می‌کنم خیرخواهان کشور در دستگاه‌های امنیتی و قضایی در شرایط کنونی کشور مایل به تعمیق رنجش‌ها و نارضایتی‌ها نباشند. ان‌شاءالله به لطف خداوند دوشنبه خوبی در پیش داشته باشیم”.

پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران در تاریخ ۶ اسفندماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: