سناتور آمریکايی: سفیر جدید ملاها تروریست است

باشگاه خبرنگاران : به گزارش رویترز، در اقدامی خصمانه، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت باراک اوباما خواستند تا از صدور ویزا برای حمید ابوطالبی سفیر تازه جمهوری اسلامی در سازمان ملل خودداری کند.

"رابرت مِنِندِز" رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفت و گو با خبرگزاری رویترز احتمال صدور ویزا از سوی وزارت خارجه آمریکا برای ابوطالبی را نگران کننده خواند.

"جان مک کین" سناتور ارشد جمهوری خواه هم گفته است نباید برای ابوطالبی اجازه ورود به آمریکا صادر شود.

سناتور جمهوری خواه "تد کروز" نیز پیش نویس قانونی را به سنا ارائه داده که بر اساس آن افرادی که در اقدامات خصمانه علیه آمریکا دخالت داشته‌اند از ورود به این کشور منع می‌شوند.


سفیر جدید رژیم تهران تروریست است

یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا، «حمید ابوطالبی» گروگانگیر سابق جمهوری اسلامی را که بعنوان سفیر جدید حکومت ایران در سازمان ملل معرفی شده است، یک تروریست نامید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور «تد کروز» با تاکید بر اینکه تلاش خود را می‌کند تا از ورود «ابوطالبی» به سازمان ملل جلوگیری کند گفت رژیم ایران یکی از گروگانگیران سابق سفارت آمریکا در تهران را برای خدمت به عنوان سفیر خود در سازمان ملل برگزیده است.

این سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس که در سنای آمریکا سخنرانی می‌کرد افزود: این خلاف وجدان است که به نام پروتکل دیپلماتیک بین‌الملل، ایالات متحده مجبور باشد از یک فرد خارجی میزبانی کند که بی‌رحمی خود را بدون توجه به جایگاه دیپلمات‌ها هنگامی‌که آنها در کشورش بودند، نشان داده است. این شخص یک تروریست شناخته شده است.

وی همچنین انتخاب ابوطالبی توسط حسن روحانی را توهینی عامدانه و تحقیرآمیز توصیف کرد که گفت‌وگوهای دولت اوباما با رژیم ایران درباره برنامه هسته‌ای را زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه تصریح کرد وی در حال ارائه طرحی است که از ورود ابوطالبی به آمریکا جلوگیری می‌کند.

این سناتور جمهوریخواه گفت طرح وی رئیس جمهور را ملزم می‌کند تا از ارائه روادید به یک متقاضی ورود به سازمان ملل جلوگیری کند در صورتیکه رئیس جمهور تعیین کند این شخص در فعالیت تروریستی مشارکت داشته است.

کروز همچنین گفت تلاشی از جانب هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه وجود دارد تا این طرح سریعا تصویب شود.

«سامنتا پاور» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل قرار است امروز چهارشنبه در یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان درباره بودجه درخواستی دولت اوباما گزارش‌دهی کند. احتمالا وی در این جلسه با سوالاتی درباره اینکه آیا دولت اوباما از صدور روادید برای ابوطالبی جلوگیری می‌کند یا خیر روبرو خواهد شد.

چهارشنبه، 13 فروردین ماه 1393 برابر با 2014-04-02 ساعت 11:04
خبر بعدی : رفراندوم جمهوری اسلامی: ۹۹.۵ درصد دروغ بود
خبر قبلی : عکس؛ آخوند مرتجع سیزده بدر را خرافات می داند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com - 1,325 hits