غذاهای مفيد برای سلامت چشم
پژوهشگران استراليايي اعلام كردند: مصرف ماهي، خشكبار و روغن زيتون براي حفظ سلامت چشمها و بهبود قدرت بينايي مفيد است. به گفته محققان در افرادي كه از اين مواد غذايي در رژيم غذايي خود استفاده ميكنند خطر ابتلا به نابينايي ناشي از افزايش سن به ميزان قابل ملاحظهاي كاهش پيدا ميكند.
نتايج دو تحقيق مجزا كه در اين زمينه انجام گرفته در نشريه آرشيو «اوپتالمولوژي» منتشر شده است.
براساس اين پژوهشها، با مصرف اسيدهاي چرب اشباع نشده امگا 3 و مصرف منظم ماهي يا خشكبار دررژيم غذايي خطر ابتلا به عارضه تحليل ناحيه ماكولار چشم كه ناشي از بالا رفتن سن و بيماري دوران سالمندي است، كاهش مييابد.
دكتر «جنيفر تان» محقق بيمارستان وست ميد در دانشگاه سيدني و دستياران وي در اين تحقيق روي 2454شركتكننده آزمايش و مطالعه كردهاند. اين مطالعات از سال 1992 روي نوع رژيم غذايي اين افراد آغاز شده است. 5 تا 10 سال بعد وضعيت سلامت چشمي اين افراد به لحاظ عارضه تحليل ماكولار چشم بررسي شد.
محققان دريافتند: اشخاصي كه به طور منظم از اين مواد غذايي مصرف ميكردهاند، 31 درصد كمتر به اين عارضه چشمي مبتلاشدند.
در همين زمينه:
شخصیت افراد از روی رنگ چشم ۸۹/۲/۱۹
چشمانی درشت با مژه هايی زيبا ۸۸/۱۱/۱۶
هشت روش طلایی کاهش تیرگی زیر چشم ۸۸/۱۱/۵
روغن زیتون موثر در رژیملاغری ۸۸/۱۰/۲۲
خط چشم حرفه ای ۸۸/۱۰/۱۱
زيبايی با سلامت چشم آغاز می شود ۸۸/۱۰/۲
ورزشهايی برای جلوگيری از پيری چشم ۸۸/۸/۲۲
مراقب پلک چشمان خود باشید ۸۸/۶/۲۳
استفاده و نگهداری از لنزهای چشمی ۸۸/۶/۱۹
خواص زيتون سبز ۸۸/۶/۳
تورکان سايلان درگذشت
روانشناسی ابرو|
|
|
|
- نتيجه استفاده از پستانک در كودكان
- مداد ابروی مخصوص برای ابروهايتان
- چاق ترین نوزاد جهان در امریکا به دنیا آمد
- تن فروشی دختران ایرانی در مالزی
- میانگین سن ابتلا به سرطان سينه در ایران
- آیا زنان در انتخابات مجلس شرکت میکنند؟
- موتسارت شعر درگذشت
- زنان ژاپنی و افت بیسابقه میزان بارداری
- کاهش استرس با رنگها
- رشد 17 درصدی طلاق در يزد
- رکورد زندگی مشترک شکسته شد
- گردو، درمان کننده سرطان سینه
- گفته های معتمدآريا بهنگام دريافت جایزه هانری لانگوا
- مردان زودتر از زنان آلزایمر میگیرند
- تشخيص سرطان سينه از روی تار مو
برای فرستادن ديدگاه يا نظر خود لطفا اينجا کليک کنيد
آدرس پست الکترونيکی
info [at] IranPressNews [dot] com
گذر از فيلترينگ با کمک گوگل










