كاهش وزن با آب سبزيجات

میوه و سبزی یكی از موادغذایی مفید است كه بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌كند. آب سبزیجات از نوشیدنی‌هایی محسوب می‌شود كه مصرف روزانه آن نه تنها مواد غذایی موجود در سبزیجات را به بدن انسان می‌رساند، بلكه باعث كاهش وزن می‌شود.

محققان دانشگاه برای یافتن چنین نتیجه‌ای در مورد 81 نفر كه مبتلا به سندروم متابولیك بودند به پژوهش پرداخته‌اند.

سندروم متابولیك مجموعه‌ای از اختلالات چاقی، افزایش چربی و فشار خون و دیابت است كه خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

تا قبل از انجام این پژوهش رژیم غذایی پرفیبر، میوه، سبزی، ویتامین‌ها و موادغذایی كم‌چرب و كم‌نمك برای افراد مبتلا به سندروم متابولیك توصیه می‌شد اما با شروع تحقیقات روزانه یك تا دو فنجان آب سبزیجات به رژیم غذایی آنها اضافه شد.

آب سبزیجات تجویزشده باید میزان كربوهیدرات و سدیم كمتری داشته باشد و غنی از پتاسیم و ویتامین ث باشد.
پس از بررسی‌های انجام شده چنین نتیجه‌گیری شد افرادی كه روزانه از آب سبزیجات استفاده نمی‌كردند بیماری آنها بهبود نیافت.

گروهی كه روزانه یك فنجان آب سبزیجات مصرف كردند حدود 50 درصد دچار كاهش وزن شدند و صددرصد گروهی كه روزانه دو فنجان آب سبزیجات مصرف كرده بودند كاهش وزن پیدا كردند.

كاهو، اسفناج، كلم، خیار، كرفس، رازیانه، جعفری و گشنیز سبزی‌هایی هستند كه مصرف روزانه دو فنجان از آب آنها در كاهش وزن و در نهایت كاهش كلسترول و قند خون مفید است.



در همين زمينه:
  • قصه قرص‌های چربی‌سوز ۸۹/۳/۲
  • رموز کاهش وزن ۸۹/۲/۱۸
  • هشدار درباره جراحی کم کردن وزن ۸۹/۲/۱۷
  • برای لاغر شدن فلفل بخورید ۸۹/۲/۸
  • ميانگين زنان چاق در امريکای لاتين ۸۹/۲/۵
  • زنان ترسی بنیادی از چاق‌شدن دارند ۸۹/۲/۱
  • آب چاق می کند یا لاغر؟ ۸۹/۱/۲۲
  • رژیم کاهش وزن پس از تعطیلات نوروز ۸۹/۱/۱۶
  • علف دریایی، کلید حل مشکل چاقی؟! ۸۹/۱/۱۴
  • ازدواج قطعا چاق ميكند ۸۹/۱/۲
  • بهداشت و تندرستی | | چاپ | eMail | ۸۸/۹/۱۵ : 06-12-2009

    مردی به زنش ويروس ايدز تزريق كرد
    عطر روی پوست باشد یا روی لباس؟





    آخرين اخبار زنان

    زنان در فيس بوک

    - نتيجه استفاده از پستانک در كودكان
    - مداد ابروی مخصوص برای ابروهايتان
    - چاق ترین نوزاد جهان در امریکا به دنیا آمد
    - تن فروشی دختران ایرانی در مالزی
    - میانگین سن ابتلا به سرطان سينه در ایران
    - آیا زنان در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند؟
    - موتسارت شعر درگذشت
    - زنان ژاپنی و افت بی‌سابقه میزان بارداری
    - کاهش استرس با رنگ‌ها
    - رشد 17 درصدی طلاق در يزد
    - رکورد زندگی مشترک شکسته شد
    - گردو، درمان کننده سرطان سینه
    - گفته های معتمدآريا بهنگام دريافت جایزه هانری لانگوا
    - مردان زود‌تر از زنان آلزایمر می‌گیرند
    - تشخيص سرطان سينه از روی تار مو

    تازه ترين خبرهای ايران و جهان
    - تمرین یگان ویژه نیروی انتظامی برای سرکوب تظاهرات
    - اتحادیه عرب و به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه
    - بازداشت ۱۰ تن از اعضا یك كلیسای خانگی در شیراز
    - مشکل جمهوری اسلامی برای واردات مواذ غذايی
    - محرومیت فرزند میرحسین موسوی از تحصیل
    - با جنایات اسد و پاسداران، سوریه به تابوتی بزرگ تبدیل شده
    - دانشجوی نوکیش مسیحی از تحصیل محروم شد
    - اقتصاد جهانی در مخاطره - شاهین فاطمی
    - احضار دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه به حراست
    - نگه داشتن زندانیان بی دفاع در معرض سوز شدید سرما
    - اجرای محدودیتهای بی سابقه علیه کلیساهای جماعت ربانی
    - انفجار در دانشکده دارو سازی مشهد
    - تحريم خرید نفت از رژیم تهران وارد مرحله عملی شد
    - مقام حکومتی: با تمام قدرت از بشار اسد حمایت می کنیم
    - احتمال اعزام ناظر ویژه سازمان ملل به سوریه
    - پیلای: لزوم اقدام فوری برای حفاظت از مردم سوریه
    - شيوع بيماری های تالاسمی در ایران
    - واکنش همسر قرائتی به شایعه سه‌زنه بودن شوهرش
    - روزهای سخت بی نظمی در تئاتر شهر
    - سقف بازار تاريخی زنجان فرو ريخت
    - تلف شدن دلفین‌ها به دلیل ضربات صیادان
    - پيشنهاد انتقال آب خليج فارس به کرمان
    - گمراهی از سینما و وزرشگاه‌ها شروع شده است
    - مرغ هم مثل گوشت گران شد
    - مردم به خاطر شایعه گرانی و قحطی ریخته‌اند توی بازار





    برای فرستادن ديدگاه يا نظر خود لطفا اينجا کليک کنيد

    آدرس پست الکترونيکی
    info [at] IranPressNews [dot] com


    گذر از فيلترينگ با کمک گوگل
    Add to Google