خانمهای باردار ماهی بخورند

مصرف ماهي يك عامل موثر جهت كاهش احتمال زايمان زودرس و وزن كم نوزادان هنگام تولد است. اين مطالعه با هدف بررسي مصرف ماهي با اسيد چرب امگا 3 بر ميزان كاهش زايمان زودرس و كم وزني نوزادان هنگام تولد توسط زيبا تقي‌زاده از دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران و جمعي از همكارانش انجام شد.

در اين مطالعه، 1200 نفر كه داراي ويژگي‌هاي ورود به مطالعه بودند، از طريق نمونه‌گيري مبتني بر هدف انتخاب و از هفته 16 بارداري به طور آزادانه وارد مطالعه شدند.

يافته‌ها ارتباط آماري معناداري بين مصرف ماهي بيش از 3 بار در دوران بارداري با كاهش زايمان زودرس و افزايش وزن هنگام تولد نوزادان را نشان داد.

شناسايي عوامل خطرساز براي زايمان زودرس و وزن كم موقع تولد كه زمينه‌ساز بيماري‌ها و عوارض نوزادي است، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وزن زياد موقع تولد در نوزادان و يا حاملگي‌هاي طولاني مدت در جوامعي كه مصرف بالاي ماهي با اسيد چرب امگا 3 دارند، مويد اثر اين اسيد چرب بر افزايش رشد و وزن جنين داخل رحم و در نتيجه كاهش ميزان زايمان زودرس و كم وزني نوزادان هنگام تولد است.

مصرف ماهي يك عامل موثر جهت كاهش احتمال زايمان زودرس و وزن كم هنگام تولد محسوب مي‌شود لذا تدوين و ارائه برنامه‌هاي آموزشي تغذيه براي زنان باردار ضروري به نظر مي‌رسد.

به اشتراک بگذارید:

در همين زمينه:
  • زايمان در آب ۹۰/۷/۱۳
  • مزايا و مشکلات عمل VBAC ۹۰/۷/۱۰
  • کاهش وزن پس از زایمان ۹۰/۶/۱۹
  • زايمان طبيعی و تناسب اندام ۹۰/۶/۴
  • بیماری لثه در مادران باردار خطرناک است ۹۰/۵/۶
  • چگونه باردار شویم؟ ۹۰/۴/۲۶
  • خونریزی در دوران بارداری ۹۰/۴/۲۲
  • در زایمان زنها برنده و مردان بازنده ۹۰/۴/۱۹
  • كنترل اندومتريوز با رژيم غذايی ۹۰/۴/۶
  • فایده عجیب قرص های ضد بارداری ۹۰/۴/۳
  • بهداشت و تندرستی | چاپ | eMail | ۸۸/۱۰/۲۸ : 18-01-2010

    پلیس تهران یگان ویژه زنان تشکیل داد
    عدم امنيت زنان در فضاهای شهری





    آخرين اخبار زنان

    زنان در فيس بوک

    - نتيجه استفاده از پستانک در كودكان
    - مداد ابروی مخصوص برای ابروهايتان
    - چاق ترین نوزاد جهان در امریکا به دنیا آمد
    - تن فروشی دختران ایرانی در مالزی
    - میانگین سن ابتلا به سرطان سينه در ایران
    - آیا زنان در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند؟
    - موتسارت شعر درگذشت
    - زنان ژاپنی و افت بی‌سابقه میزان بارداری
    - کاهش استرس با رنگ‌ها
    - رشد 17 درصدی طلاق در يزد
    - رکورد زندگی مشترک شکسته شد
    - گردو، درمان کننده سرطان سینه
    - گفته های معتمدآريا بهنگام دريافت جایزه هانری لانگوا
    - مردان زود‌تر از زنان آلزایمر می‌گیرند
    - تشخيص سرطان سينه از روی تار مو

    تازه ترين خبرهای ايران و جهان
    - تمرین یگان ویژه نیروی انتظامی برای سرکوب تظاهرات
    - اتحادیه عرب و به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه
    - بازداشت ۱۰ تن از اعضا یك كلیسای خانگی در شیراز
    - مشکل جمهوری اسلامی برای واردات مواذ غذايی
    - محرومیت فرزند میرحسین موسوی از تحصیل
    - با جنایات اسد و پاسداران، سوریه به تابوتی بزرگ تبدیل شده
    - دانشجوی نوکیش مسیحی از تحصیل محروم شد
    - اقتصاد جهانی در مخاطره - شاهین فاطمی
    - احضار دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه به حراست
    - نگه داشتن زندانیان بی دفاع در معرض سوز شدید سرما
    - اجرای محدودیتهای بی سابقه علیه کلیساهای جماعت ربانی
    - انفجار در دانشکده دارو سازی مشهد
    - تحريم خرید نفت از رژیم تهران وارد مرحله عملی شد
    - مقام حکومتی: با تمام قدرت از بشار اسد حمایت می کنیم
    - احتمال اعزام ناظر ویژه سازمان ملل به سوریه
    - پیلای: لزوم اقدام فوری برای حفاظت از مردم سوریه
    - شيوع بيماری های تالاسمی در ایران
    - واکنش همسر قرائتی به شایعه سه‌زنه بودن شوهرش
    - روزهای سخت بی نظمی در تئاتر شهر
    - سقف بازار تاريخی زنجان فرو ريخت
    - تلف شدن دلفین‌ها به دلیل ضربات صیادان
    - پيشنهاد انتقال آب خليج فارس به کرمان
    - گمراهی از سینما و وزرشگاه‌ها شروع شده است
    - مرغ هم مثل گوشت گران شد
    - مردم به خاطر شایعه گرانی و قحطی ریخته‌اند توی بازار





    برای فرستادن ديدگاه يا نظر خود لطفا اينجا کليک کنيد

    آدرس پست الکترونيکی
    info [at] IranPressNews [dot] com


    گذر از فيلترينگ با کمک گوگل
    Add to Google