آیا نوشابه های رژیمی واقعا رژیمی هستند؟
تازهترین مطالعات نشان میدهد که افرادی که نوشابههای گازدار بدون قند را انتخاب میکنند، بیش از دیگران در معرض خطر چاقی و دیابت هستند. در مطالعهای که توسط محققان دانشگاه تگزاس و بر روی حدود 5 هزار آمریکایی انجام شده، مشخص شده افرادی که هر روز از این نوشابهها، که به رژیمی معروفاند، مصرف میکنند، تا 67 درصد بیشتر احتمال دارد که به دیابت نوع 2 مبتلا شوند. بیماری ای که ارتباط مستقیم با مصرف بیش از حد مواد قندی و اضافه وزن دارد. همچنین در این مطالعه مشخص شده که این افراد در سالهای بعدی عمرشان،چاق شوند.
پیش از این رابطه بین مصرف نوشابههای گازدار رژیمی،با نشانگان متابولیک، در پژوهشهای علمی مشخص شده بود؛ نشانگانی که به مجموعه عوامل مرتبط با بیماریهای قلبی و عروقی اطلاق میشود. این عوامل شامل چاقی شکمی، قند و کلسترول بد بالای خون هستند. با این حال هنوز و حتی با این مطالعه جدید هم نمیتوان از وجود رابطه علت و معلولی بین مصرف این نوشابهها و چاقی و قند خون بالا، مطمئن بود. چرا که پیشتر برخی مطالعات نشان داده بودند افرادی این نوشابهها را بیشتر مصرف میکنند که از قبل چاق بودهاند و سبک زندگی ناسالمی داشتهاند؛ به طور مثال سیگار میکشیدهاند یا ورزش نمیکردهاند. بنابراین به نظر میرسد اصولا علت انتخاب این نوشابهها توسط آنها، همین موارد بوده است.
اما نکته مهم دیگر این است که محصولاتی که نام رژیمی را بر پیشانی دارند، میتوانند غلط انداز باشند و باعث شوند بیشتر و بیشتر بخوریم؛ چرا که خیالمان از بابت کالری دریافتیمان به طور کاذب راحت میشود.
اما علاوه بر همه اینها،هنوز جای مطالعاتی که به بررسی جزئیات تاثیر شیرینکنندههای مصنوعی و همچنین سایر موادی که در نوشابههای گازدار وجود دارند، خالی است.بررسیهایی که بتوانند رابطه بین این مواد و میزان ابتلای انسان را به چاقی، دیابت یا سایر مشکلات متابولیکی، مشخص کنند.
پیش از این مطالعات نشان داده بودند که حجم زیادی از کالری دریافتی کودکان که سبب چاقی آنها میشود، از طریق نوشابههای گازدار معمولی وارد بدنشان میشود و جایگزین کردن آب، میتواند تا حد زیادی از ابتلای آنها به چاقی بکاهد.
در همين زمينه:
چای های رژيمی چطور عمل می کنند؟ ۸۸/۴/۸
چرا وزن من کم نمی شود؟ ۸۸/۳/۱۷
رژیم غذایی برای مبتلایان به واریس ۸۸/۳/۱۰
چربیهايتان را با لبنيات بسوزانيد ۸۸/۳/۹
بخندید، تا لاغر شوید ۸۸/۳/۸
آسپارتام و نوشابههای رژيمی ۸۸/۳/۴
چگونه چربی را در غذا كاهش دهيد؟ ۸۸/۳/۳
کاهش وزن پس از زایمان ۸۸/۲/۲۵
رژيم غذايی ضد آكنه ۸۸/۱/۱۹
رازهای رژیم غذایی جسیکا آلبا ۸۸/۱/۱۲
بهترین رنگ آرایش برای شما
دولت چين كودكان دختر را از خانواده می گيرد- مادری که 6 نوزادش را کشت
- آموزش زبان به نوزادان متولد نشده
- شيوع سنگ کیسه صفرا در خانمها
- خواستگار قلابی دختران تهرانی
- ابطال گواهینامه یک زن ایرانی
- راهنمای رنگ کردن موهای سفید
- جویدن آدامس بر پوست تاثير میگذارد؟
- طلاق با مهريه 14 هزار تومان
- اثر قرص ضد بارداری بر افزايش عمر زنان
- خطرات ورزشهای شديد
- پیرزن 69ساله، پیرترین دی.جی جهان
- اعتراض به حذف حق بیمه زنان خانه دار
- چگونه از هوش فرزندمان تعریف کنیم؟
- زوج های نابارور شناسنامه دار می شوند
- طلاق بگيرم شوهرم زيباييم را به يغما ميبرد
برای فرستادن ديدگاه يا نظر خود لطفا اينجا کليک کنيد
آدرس پست الکترونيکی
info [at] IranPressNews [dot] com
گذر از فيلترينگ با کمک گوگل


