آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 مهر ماه 1394 = 19-10 2015

نکته تامل برانگیز در حکم اوباما درباره تحریمها

توافق هسته ای با رژیم ایران از روز یکشنبه وارد فاز اجرایی شده است. اتحادیه اروپا و آمریکا در اقدامی مشترک طی بیانیه‌های مجزایی، تعلیق تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای رژیم ایران را اعلام اما اجرای آن را به پس از اجرای تعهدات تهران در چارچوب توافق هسته ای موکول کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به صورت رسمی از دولت خود خواست زمینه را برای تعلیق تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران در چارچوب توافق هسته ای فراهم کند

رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی که سایت کاخ سفید آن را منتشر کرده، درباره تحریمها علیه رژیم ایران از واژه waiver استفاده کرد که به معنای چشم پوشی کردن از حق و به نوعی توقف موقت در اجرا است.

این در حالیست که اوباما از واژگانی مانند REMOVE و LIFTING به معنای برداشتن و حتی SUSPEND به معنای تعلیق نیز استفاده نکرده است.

با توجه به معنای واژه waiver این بدان معناست که رئیس جمهور آمریکا تحریمها را حق خود می داند و موقتا از آن صرف نظر کرده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان که به تهران سفر کرده گفته: پیش از لغو تحریم‌ها، رژیم ایران باید ثابت کند که به توافق هسته ای پایبند است.

وزیر خارجه فرانسه نیز در سایت وزارت خارجه این کشور نوشته است: ما براساس مستندات در مورد رژیم ايران قضاوت خواهیم کرد.

در همین حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: رژیم ایران موافقت کرده است پروتکل الحاقی را اجرا کند تا زمانی که مجلس نیز آن را مورد تصویب قرار دهد.

به گفته آژانس اتمی، رژیم ایران بازرسی های سخت ‌تر و نظارت گسترده‌تر بر اجرای تعهدات خود را پذیرفته است.

پروتکل الحاقی اجازه می‌دهد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کوتاه مدت از فعالیتها و سایتهای مشکوک اتمی بازرسی کنند. ابعاد بازرسیها در چارچوب این پروتکل بسیار گسترده‌تر است.

روز اجرای توافق هسته ای زمانی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کند رژیم ایران مطابق با مفاد توافق عمل کرده است.







mahammad October 18, 2015 08:35 PM

بلاخره اين حکومت خر الاغ گاو پشگل را توانستنذ بطور موقت افسار بزنند ولي پوزه بند هم واجب شرعي است که عروده و عو عو آن را خفه کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa October 18, 2015 10:15 PM

وقتی رژیم نااهل پرتاپ موشک میکند که میشود کلاهک اتمی روش سوارکرد ویا پایگاههای زیرزمینی بعمق ۵۰۰ متر وفرمانده سپاه بیان کند ما امثال این پایگاهها زیاد داریم نتیجه این میشود البته فشارهائی ست که به اوباما وارد میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


masood October 19, 2015 01:00 PM

این اوباما دارد چه می کند ؟ دارد مهر تائید برجمهوری اسلامی می زند و با این حماقت می خواهد کل منطقه و یا شاید جهان را به تروریستها تحویل دهد با نادانی اوباما منطقه یکپارچه به آتش و خون تبدیل خواهد شد چنانچه به دست دیوانه ای اسلحه و آتش دهند دیگران را به رگبار و آتش خواهد کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: