آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مهر ماه 1399 = 19-10 2020

شباهت قتل وحشیانه آموزگار فرانسوی با قتل احمد کسروی

بیانیه
نهضت مقاومت ملی ایران (بنیانگذار دکتر شاپور بختیار)
درباره ی قتل وحشیانه ی آموزگار فرانسوی
در نزدیکی پاریس

جنایت وحشیانه ی ۱۶ اکتبر، قتل فجیج یک دبیر تاریخ و جغرافیا در شهر کونفلان سنت هونورین، در نزدیکی پاریس، تنها و تنها به دلیل انجام وظیفه ی شریف معلمی، حادثه ای هولناک است که باید برای ملت فرانسه و همه ی ملت های جهان درسی بزرگ باشد، اگرچه به بهایی سخت سنگین.

تنها راه مقابله در برابر تبهکاری ناشی از جهل و تعصب پاسخ روشن و محکم و از موضع تعرض است. عقل حکم می کند و در همه جا نیز تجربه نشان داده است که هرگونه عقب نشینی از موضع بیان حقیقت، دفاع از آزادی و نمایش نشانه ی تردید تنها می تواند عناصر متعصب و نادان را در نادانی خود راسخ تر و در رفتار تبهکارانه ی خود گستاخ تر سازد.

در سال 1945، اولین گروه اسلامگرای ایران، فداییان اسلام، که جوان متعصب بیست ساله ای آن را تأسیس کرده بود، مورخ شجاعی بنام احمد کسروی را به دلیل نظریاتش درباره ی مذهب شیعه به طرز فجیعی به قتل رساند.

نخست وزیر، احمد قوام، زیر فشار سران دینی که آزادی قاتلان او را خواسته بودند، خواست موافقت هیأت وزیران را در این باره بگیرد. او بار اول با مقاومت اصولی و محکم چند وزیر روبرو شد و عقب نشست. اما چون چندی بعد، پس از تغییر هیأت دولت، همین پیشنهاد را به دولت جدید کرد پاسخ مثبت گرفت. با اینهمه حتی یکی از وزیرانی نیز که در همین هیأت دولت به آزادی قاتلان رأی داده بود، عبدالحسین هژیر وزیر دربار، خود اندکی بعد به دست گروهی که از زندان آزاد شده بودند کشته شد.

ادامه ی چنین عقب نشینی هایی بود که، همراه با عوامل دیگری که اینجا مجال ذکر همه ی آنها نیست، حدود سی سال بعد بقایای آن گروه تروریست را به قدرت سیاسی رساند.

علی رغم اعدام پایه گذار گروه و چند تن از همدستانش در سالهای سی، فقدان آزادی سیاسی برای گرایش های دموکرات و دادن میدان هر زمان بیشتری به این گرایش کوردل که تروریسم همچنان حربه ی اصلی آن بود، در سال 57 آن را به یکی از پرنفوذترین گرایش های سیاسی جامعه تبدیل کرده بود. با گرفتن قدرت سیاسی در این سال، خمینی پدرخوانده ی گروه، برنامه ی آن را مو به مو به اجراگذاشت. قدرت تروریست حاکم روش ارعاب از راه تروریسم را حتی پس از به دست گرفتن قدرت سیاسی نیز ادامه داد؛ هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور.

امروز به موجب همان برنامه و اجرای بی کم و کاست آن است که قانون قصاص، این ارثیه ی عصر حجر، پایه ی اصلی قانون مجازات ج. ا. ا. را تشکیل می دهد. و به نام همین قانون نیز هست که امروز معلمان ایرانی نه تنها دسته دسته روانه ی زندان می شوند بلکه برای آنان، افزون بر محکومیت به سالها زندان، حکم شلاق نیز نوشته می شود ! از حکم شلاق برای معلمان یک جامعه از سوی «دستگاه قضایی» یک حکومت تا قتل یک معلم به دست یک جوان متعصب هژده ساله در فرانسه، که امروز شاهد نمونه های بسیاری از این رفتارهای کوردلانه در ایران و نقاط دیگری از جهان است، فاصله ی چندانی نیست.

در هر جا که دانش و آگاهی با عزم استوار به نبرد علیه نادانی و تبهکاری زاییده ی آن نرفته، رواج نادانی همواره آسان تر و سریع تر از گسترش دانش و خرد بوده است. رفتارهای تهدیدآمیز و تبهکارانه ی تروریست های کوردل اگر در نطفه خفه نشود و بجای برخورد با ایستادگی آگاهانه ی جامعه، با نرمش و سستی روبرو گردد می تواند به وسیله ای برای تسلط شوم بخشی از جامعه بر همه ی شئون زندگی کل آن تبدیل گردد.


*********************************

در باره معلم فرانسوی که سر بریده شد

ساموئل پاتی، معلم 47 ساله فرانسوی که در دبیرستانی در حومه پاریس درس تاریخ تدریس می کرد، عصر دیروز به دست یک اسلامگرای چچنی در نزدیکی مدرسه سر بریده شد. این جنایت هولناک مردم فرانسه را تکان داده است.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه دقایقی پیش در پیامی تلویزیونی، ضمن محکوم کردن ترور وحشیانه معلم فرانسوی گفت که کشورش تحت هیچ شرایطی در برابر وحوش اسلامگرا عقب نشینی نخواهد کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که در یکی از روزهای هفته آینده برای این معلم قربانی عزاداری ملی برگزار خواهد شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه شب گذشته پس از گفتگو با مدیر مدرسه و برخی همکاران معلم قربانی، در حالی که مضطرب به نظر می رسید، به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت که این معلم قربانی تروریسم اسلامی شده است.

برخی گزارش ها حاکی است که یک حساب توئیتری پس از حمله دیروز عکسی از سر بریده معلم قربانی را به همراه پیامی خطاب به رئیس جمهوری فرانسه منتشر کرده بود. در این پیام از امانوئل ماکرون تحت عنوان رهبر کفار یاد شده است.

بنا به گزارشها، این معلم تاریخ سر کلاس درس در باره انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه فکاهی شارلی ابدو و لزوم آزادی بیان بحث کرده که این امر باعث اعتراض برخی از والدین دانش آموزان مسلمان شده بود.

به گفته رسانه های فرانسه، هم کنون 9 نفر تحت بازجويی قرار دارند که دو تن از آنان پدر و مادر یکی از دانش‌آموزان مسلمان مدرسه است. چند نفر دیگر نیز از بستگان یا دوستان قاتل هستند.

قاتل یک جوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار متولد مسکو است که هویت او «عبدالله آ.» اعلام شده است. نشریه فرانسوی لوپوئن نام کامل او را «عبدالله آزنوروف» اعلام کرده است.

منابع خبری می گویند تروریست اسلامگرای چچنی هنگام حمله با سردادن "الله اکبر" با چاقو سر قربانی را از بدن جدا کرده است.

این حمله در حالی است که پاریس ماه گذشته نیز شاهد حمله‌ای دیگر با چاقو در محل پیشین دفتر مجله شارلی ابدو بود که تروریستی اعلام شد. شارلی ابدو همزمان با محاکمه متهمان به همدستی در حمله به تحریریه این نشریه در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را منتشر کرد.



کاریکامراناتور September 1, 2020 03:41 PM

مذهب اسلام با زور و جبر و سربریدن و پرستش های کور توسعه یافته و فاقد هرگونه وجاحت های منطقی هستند اهل اسلام اهل اطاعت کورکورانه هستند نشستگاه اسلام در بین جوامع بیسواد و بی فرهنگ بوده و هر وقت هم متفکری دگراندیش متولد شده سر او را مثل حافظ بریده اند لاجرم حالا مذهبی کاملا اعتقادی و فاقد حتی یک مورد استدلال علمی هست این ها با باور اینکه واقعا محمد با اسمان حرف زده حتی او را بالاتر از خدا می بینند! با چنین باور مافیائی کور این ها نمی توانند بپذیرند که محمد هم یکی بود مثل همه و هیچکس هم تاکنون وصل به اسمان ها نبوده است این ها حتی راهزنی ها و جنایات محمد را زیبا می بینند در صورتیکه جنایات چنگیز مغول از محمد کمتر بوده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 8, 2020 05:15 PM

اگرعمامه داران ملعون بقدرت سیاسی دست نمی یافتند، دنیای متمدن امروزبطورعام، وملت دین زده ومتوهم ایران بطورخاص هرگزبه سرشت وماهیت این طایفه بکلی کلاش و شارلاتان و خبیث وخونخواروپست فطرت پی نمیبرند نتیجا"این استخوان کماکان در لای گوشت فرهنگ این سرزمین باقی میماند وهمواره میتوانست سدیباشد برای رشدواعتلای فرهنگ وهمگامی این سرزمین باجهان متمدن بنابراین اگربخواهیم همه دردورنجهای انقلاب ملایان را دریک کفه ترازوقراربدهیم، ودرکفه دیگر یک امتیازویک نقطه مثبت انقلاب رابگذاریم، قطعا"کفه امتیازونقطه مثبت انقلاب شوم وضدایرانی درپائین ترین نقطه قرارمیگیرد بهمبن جهت بایدخوشنودباشیم که بعدازنابودی عمارت انقلاب ملایان، ملت ایران دربزرگراهی قرارمیگیردکه طی 14 قرن گذشته اسلام ناب محمدی آنرا بسته بود
ناب محمدی وخرافات و چرندیان آن اآنرا لکلی مسدود کرده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 23, 2020 11:03 AM

شما فرانسویها از روزی که شاه و ملکه خود را سر بریدید و نکبتی به نام انقلاب را به جهان صادر کردید آزادی بیان خود را هم به گور سپردید حال که دیگر فرانسه ای باقی نمانده و خیابانهای پاریس تحت اشغال اسلامگرایان در آمده به فکر از دست رفتن آزادی بیان افتاده اید؟ روزی که انقلابتان کل فرانسه را ببلعد و از فرانسه فقط نامی باقی بماند بسیار نزدیک است و بر سر طاق نصرت پاریس این جمله را خواهیم دید: به ولایت اسلامی فرنگستان خوش آمدید

گزارش یا اعتراض به این نظر


فرید September 25, 2020 01:23 PM

حالا اقای ماکرون رفته لبنان با حزب الله مماشات کنه تا در دولت اینده لبنان حضور داشته باشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 2, 2020 03:48 PM

این کوتوله ی سیاسی یعنی مکرون اگر وجود و شرف داشت باید میگفت "سراسر جهان به خاطر اسلام دچار بحران شده است" ولی با سر و ته گفتن این جمله در واقع دارد نگرانیش را برای از دست رفتن اسلام نشان میدهد نه برای نابودی جهان و فرانسه امیدوارم فرانسویان به زودی خدمت این مردک گلوبالیست آخوندنواز برسند تا بفهمد یک من ماست چقدر کره میدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ما «اسلام» نمی خواهیم !!! October 2, 2020 10:51 PM

در طول تاریخ ۱۴۰۰ سالهٔ اسلامگرایانِ مرتجع، این بوده رسالت این جماعت خون آشام و فاسد:
• اشغال کشورها !
• بلعیدن سرزمین ها !
• بردگی ملت ها !
• غارت ملت ها !
• انکار حقوق انسانها !
• سرکوب، کشتار و قتل عام انسانهای بیگناه و بی دفاع !
• محو و نابودی کامل تاریخ، فرهنگ و تمدن های با شکوه بشری !
• گسترش بی عدالتی و تبعیض در جوامع بشری !
• تجاوز به زنان و کودکان بی دفاع و بی گناه !
• گسترش ظلم، ستم و افکندن تخم نفاق در میان ملت ها و جوامع بشری !
• گسترش فقر، گرسنگی و مشقت در جهان!
• گسترش تبعیض و آپارتاید جنسیتی علیه حقوق انسانی، مقام، شأن و شئون زنان در جوامع انسانی در جهان !
• و گسترش جهل، جور و فساد در سرتاسر جهان !
هستند
در ایران آزاد و دمکراتیک فردا، «اسلام»، «اسلامیت» و پدیدهٔ «اسلامگرایی» را یکباره و برای همیشه از خاک پاک ایران زمین «ریشه کن» خواهیم کرد
اسلام خونین ارتجاع، «بزرگترین خطر» علیه بشریت، دمکراسی، آزادی، عدالت، امنیت و حقوق انسانی در جهان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 16, 2020 08:33 PM

اسلامگرايی یعنی تسلیم در برابر وحشیگری و اسلامگرا یعنی آدمکش بالفطره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Hessam October 16, 2020 10:45 PM

امروز تلویزیون المان گزارشی راجع به ایران داشت مثل همیشه اول قم را نشون داد بعد نماز جمعه بعد غذاهای مرسوم افطاری و ازین دست اینا حقشون همینه که اشی که برای ما ۵۷ پختن هرچی داغتر خودشون نوش جان کنن سر بریدن؟ گوارای وجود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک October 17, 2020 12:01 PM

یک بچه رقاص را کردن رئیس جمهور هر بلائی سرشون بیاد حقشونه
این بچه رقاص اگر جربوزه داشت یک اولتیماتوم با تروریست های اسامی میداد و عمل هم میکرد تروریست ها اکثرا پاکستانی و شمال آفریقائی تبارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان October 17, 2020 04:57 PM

حدود ۳۵ سال پیش در بیشترین شهرهای بزرگ فرانسه جمهوری عسلامی دراین شهرها مراکزی را برای یارگیری از میان مسلمانان افریقایی بصورت اجاره ای ایجاد میکرد اما سیاستمداران فرانسویی در آن دوران با تاسیس چنین مراکز تروریستی که توسط ملا خمینی هزینه شده بود کاملا موافق بودنند و در مقابل با ایرانیان مخالف رژیم که در آن کشور اقامت داشتند و یا پناهنده شده بودنند آنها را به سخره میگرفتند اما با گذشت چهار دهه از آن فاجعه یعنی شورش 1979 در ایران میگذرد مردم فرانسه تازه دریافته اند که مقامات آن کشور تا کنون علیه خود مردم فرانسه چه ها که نکردنند!
این عملیات تروریستی نیز مانند دیگر عملیاتهای پیشین تروریستی گذشته در فرانسه حاصل عملکردهای مماشات گونه سیاستمداران آن کشور با رژیم جمهوری عسلامی خلاصه میگردد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا October 17, 2020 06:07 PM

ادیان برای سعادت انسان‌ها و راهنمای آنها بوجود آمدند دین اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش خون ریخته یا همدیگر کشتند ویا انسان‌های بیگناه را از ممالک اسلامی در این کره زمین یک ملت اذاد و سعادتمندو مترقی وجود ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیام October 17, 2020 08:33 PM

این مذهب ننگین و جنایتکار که پیروانش را تشویق به انتقام ، جنگ و خونریزی می کند باید از روی زمین محو شود، رهبرانش را هم سوراخ مستراح دفن و هوادارانشان را هم از آزادی تردد و بیان برحذر کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک خرمدین October 19, 2020 11:47 AM

متاسفانه برداشت ازچندی نظزرات برابر است با نعل وارونه
"گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:
  26309 بازدید |






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved
Cookies on IranPressNews website
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. This includes cookies from Google and third party social media websites if you visit a page which contains embedded content from social media. Such third party cookies may track your use of our website. We and our partners also use cookies to ensure we show you advertising that is relevant to you. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. However, you can change your cookie settings at any time.