آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 خرداد ماه 1397 = 26-05 2018

حکایت فضاحت بزرگ اطلاعات سپاه پاسداران

یک بسیجی با انتشار نامه ای دست نویس در شبکه های اجتماعی، نسبت به دست داشتن سپاه پاسداران و بسیج در حادثه خیابان پاسداران که در آن تعدادی کشته و مجروح شدند، به افشاگری پرداخته است:

....من یک بسیجی باعضویت فعال در فراخوان پاسداران گلستان هفتم حضور داشتم و به دلیل درگیری فیزیکی بسیجیان با دراویش و نفوذ ما بسیجیان در میان دراویش برای اغتشاش و تخریب و درگیری، یکی از بسیجیان به صورت نفوذی به نام محمدحسین، و به دلیل مشخص نبودن نفوذی (بودنش درمیان دراویش) توسط (یگان ویژه ضدشورش)، مورد ضرب و شتم شدید و تیراندازی یگان ویژه (قرار میگیرد) و کشته میشود.....همچنین سناریوی اتوبوس و پراید که وارد نیروی انتظامی شده بود از قبل برنامه ریزی و توسط وزارت اطلاعات و سپاه برای تحریک و تخریب دراویش صورت گرفته بود و ربطی به دراویش نداشته.....این کُشته گرفتن در کف خیابان همیشه بوده ( مثل کشتار جوانان ایثارگر معترض در کازرون) و انجام شده است.

بسیجی توّاب
والسلام


آخرین خبرها در باره حکم اعدام محمد ثلاث

محمد ثلاث از دراویش گنابادی به جرم قتل سه تن از نیروهای انتظامی در جریان حوادث خیابان پاسداران به اعدام محکوم شده است. زینب طاهری وکیل محمد ثلاث می‌گوید موکلش در زمان حمله اتوبوس به نیروهای انتظامی در بازداشت بوده و بی‌گناه است.

زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث به دویچه‌وله می‌گوید پرونده موکلش به دایره اجرای احکام فرستاده شده است. ثلاث به قتل سه تن از نیروهای انتظامی محکوم شده است. او به وکیل خود گفته راننده اتوبوسی که به نیروهای انتظامی حمله کرد نبوده و بی‌گناه است.


وکیل دراویش زندانی از احضار خود خبر داد

به گزارش سحام خانم زینب طاهری در توئیتر خود نوشت: ” دیروز به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب!توسط شعبه دو دادسرای فرهنگ ورسانه احضارشدم! این همان مرجعی است که دستور فیلترینگ_تلگرام راصادرکرده است! ومن همان وکیلی که‌از دستور فیلترینگ به رهبری شکایت کردم مملکت تا اینقدر بی در و پیکر دیده بودید؟ ظلم یعنی این…”


ثلاث در یک قدمی چوبه دار

خبرگزاری فارس: با توجه به ارسال پرونده محمد ثلاث راننده اتوبوس و عضو فرقه دراویش به واحد اجرای احکام دادسرای تهران این محکوم یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد.

روز یکشنبه دادستان تهران از ارسال پرونده قاتل مامورین ناجا در آشوب‌های اسفند سال 96 به واحد اجرای احکام خبر داد.

جعفری دولت آبادی اعلام کرد با توجه به تایید حکم صادره در دیوان‌عالی کشور و انجام تشریفات لازم حکم صادره اجرا خواهد شد.

با توجه به این اظهارات جعفری دولت آبادی به سراغ شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران رفتیم و از وی در این خصوص سوال پرسیدیم که گام بعدی در واحد اجرای احکام چیست.

وی گفت: در این مرحله اولیای دم و خانواده ها به واحد اجرای احکام دعوت می‌شوند و به آنها گفته می‌شود که می‌توانند حکم صادر شده را اجرا کنند.

شهریاری تصریح کرد: از خانواده ها پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهند حکم را اجرا کنند یا می‌خواهند به متهم فرصت دهند یا اینکه قرار است صلح و سازشی کنند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: در صورتی که خانواده ها درخواست شان اجرای حکم باشد زمانی تعیین می‌شود و حکم اجرا خواهد شد.

به این ترتیب می‌توان گفت محمد ثلاث متهم 50 و اندی ساله تنها یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد و باید این روزها منتظر اعلام خبر اجرای حکم وی باشیم.


موکلم تحت شکنجه اعتراف کرده است
حکم محمد ثلاث برای ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه صادر شده است

سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه اقدام عاجل خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث ، از هواداران دراویش گنابادی و آزادی بازداشت شدگان در تظاهرات بهمن ماه شد.

محمد ثلاث که به قتل سه مامور نیروی انتظامی متهم شده در دادگاه بدوی به سه بار قصاص محکوم شد و دیوان عالی نیز این حکم را تایید کرد.

آقای محمد ثلاث روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ملاقات با وکیل خود گفت من را در حضور صدها شاهد حدود ساعت ۱۴بازداشت کردند و تا سرحد مرگ زدند! در حالیکه حادثه ساعت ۶:۳۰ رخ داده است! من در آن ساعت بیهوش و در بازداشت بودم

آقای ثلاث هممچنین گفته که وقتی در دادگاه اول اعلام کرد که اتهامات را قبول ندارد، پس از اتمام دادگاه انگشت او را شکستند و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، خانم زینب طاهری پس از ملاقات حضوری با موکل خود محمد یاور ثلاث که یک ساعت و نیم به طول انجامید اعلام داشت؛ که با یقین و اعتقاد قلبی به بی گناهی موکل خود یک لایحه حقوقی تفصیلی مبنی بر ضرورت اعاده دادرسی آقای ثلاث، تنظیم و به قاضی مربوطه تسلیم کرده است.

در جریان تظاهرات اعتراضی دراویش گنابادی در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته که در خیابان پاسداران تهران برگزار شده بود ، دهها تن از هواداران دراویش در درگیری با ماموران امنیتی زخمی و حدود ۴۰۰ نفر هم بازداشت شدند. تعدادی از دستگیر شدگان هنوز در بازداشت هستند.

دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود از حکومت ایران خواسته است به سرکوب اقلیتها پایان دهد.

موکلم تحت شکنجه اعتراف کرده است

زینب طاهری (حقوقدان و وکیل مدافع پایه یک دادگستری) پس از ملاقات حضوری با موکل خود محمدیاور ثلاث که یک ساعت و نیم به طول انجامید اعلام داشت؛ که با یقین و اعتقاد قلبی به بی گناهی موکل خود یک لایحه حقوقی تفصیلی مبنی بر ضرورت اعاده دادرسی آقای ثلاث، تنظیم و به قاضی مربوطه تسلیم کرده است.

وی در توئیتر خود نوشته است: در جریان یک نمایش غیر قانونی توام با بی اعتنایی کامل نسبت به حق دفاع آقای محمد یاور ثلاث، و جری تشریفات قانونی آیین دادرسی کیفری، حکمی دائر بر سه بار قصاص به اتهام واهی جرم اثبات نشده سه بار قتل عمد در دادگاه بدوی، صادر و این حکم «غیر قانونی و یاداوار جریان دادگاههای استالینیستی» بدون رسیدگی شکلی و ماهوی در یکی از شعب دیوان عالی کشور نیز به تصویب رسیده است.

درحالیکه ما حتی فرصت ملاقات ،جمع آوری مستندات و نگارش لایحه دفاع در دیوانعالی کشور نداشتیم و متهم (آقای محمد ثلاث) در بدترین شرایط و سلول انفرادی نگهداری میشد.

آقای محمد یاور ثلاث از لحظه بازداشت در۳۰ بهمن۱۳۹۶ تحت معالجات سرپایی کمک پرستاران در بخش سوانح یکی از بیمارستانهای تهران قرار گرفته و پس از آن مستقیما به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر انتقال یافته و تا به امروز همچنان در یک سلول انفرادی تاریک به سر می برد.

آقای ثلاث پرده از شکنجه و ضرب و شتم خودش توسط ماموران انتظامی تا سر حد مرگ برداشت، بگونه ای که در هنگام دستگیری و بازداشت بر اثر این ضربات ۱۷ نقطه جمجمه وی دچار شکستگی شده و بینایی وی تقریبا از دست رفته است. همچنین شنوایی ایشان نیز دچار آسیب جدی شده است.و زیر فشار چنین شرایطی مجبور به اعتراف و بعدا نیز براثر تهدید و ترس و شرایط انفرادی مجبور به اعتراف شده است.

متذکر می شویم که جمع بیشماری از مردم و شخصیتهای بین المللی و نمایندگان سرشناس اتحادیه اروپا خواهان اعاده دادرسی عادلانه آقای محمد یاور ثلاث شده اند.

این حکم برای ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه صادر شده است

دادگاهی برای محمدیاور ثلاث یکی از دراویش گنابادی در ارتباط با حوادثی که در ۳۰ بهمن ماه ۹۶ در خیابان پاسداران رخ داد، تشکلیل شده است.

پرونده آقای ثلاث پس از صدور حکم دادگاه به دیوان عالی کشور ارسال گردید و حکم یکسال حبس آقای ثلاث ، ۷۴ ضربه شلاق و سه بار قصاص از طریق اعدام به اتهام قتل عمد تأیید شد.

این حکم در حالی تأیید میشود که ایرادات شکلی و ماهوی عمده ای در این پرونده موجود است که «دادگاه بدوی» بدون در نظر گرفتن آنها اقدام به صدور حکم کرده است.

دیوان عالی کشور هم بدون رسیدگی به موارد عدیده نقص پرونده و اشکالات شکلی و ماهوی ، حکم صادر شده در دادگاه بدوی را بطور ضرب الاجل تأیید کرد.

نسرین ستوده حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در مصاحبه با شبکه «دُرّ تی وی» در ارتباط با پرونده آقای ثلاث گفت: در پرونده های جنایی غالبا ، دادگاه مسئولیت رسیدگی به جزئیات پرونده را بعهده دارد این یک قاعده کلی در تمامی مجامع قضایی است. در حالیکه دیده میشود در پرونده آقای درویش محمدیاور ثلاث تنها در دو جلسه دادگاه رأی به صدور حکم سه بار قصاص داده و این حکم با ضرب الاجلی باورنکردنی در دیوان عالی کشور بررسی و تأیید شده است.

این حقوق دان در اینباره می گوید : «به نظر میرسد این حکم برای ایجاد جو رعب و وحشت صادر شده ، یعنی طبق روالی که دستگاه حکومتی ایران و دستگاههای اطلاعاتی – امنیتی از دستگاه قضایی برای ایجاد رعب و وحشت استفاده می کنند، در این مورد هم بنظر میرسد دستگاههای اطلاعاتی – امنیتی همین کار را کرده اند.»


درویش محمد یاور ثلاث در آستانه اعدام

علی رغم اثبات بیگناهی مسلم درویش محمد یاور ثلاث، دستگاه قضايی جمهوری اسلامی در صدد است تا ظرف 48 ساعت آینده حکم ناجوانمردانه اعدام او را به اجرا درآورد.

پیش تر اعلام شد که حکم قصاص راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران سه مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، در دیوان عالی جمهوری اسلامی تأیید شده است.

رسلانه های حکومتی گزارش دادند: محمدرضا ثلاث راننده اتوبوسی بود که در شب حادثه خیابان پاسداران در گلستان هفتم، سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت و به‌شهادت رساند.

این در حالیست که دختر رفسنجانی گفته: نمی توان باور کرد که آن اتفاقات دلخراش کار دراویش بود.

سئوال: یکی از مسائلی که در هفته های اخیر مطرح شد، موضوع دراویش و چرایی برخورد با آنها بود. نظر شما در این باره چیست؟

فائزه رفسنجانی: جریانی در کشور (باند خامنه ای) نگران این است که اشخاص یا جریانات فکری طرفدار پیدا کنند. دراویش جمعیتی چند میلیونی در کشور دارند و تنها بخشی از آنها دراویش گنابادی هستند. متاسفانه نتیجه برخورد با این گونه جریانات، افزایش میزان محبوبیت و هواداران آنها است. اما بازهم ما این روش اشتباه را ادامه می دهیم. به نظرم با نبودن بابا، سمت و سوی کشور به سمتی می رود که انگار بناست یکسری مسائل بیشتر برهم بخورد. مسأله دراویش به نوعی تحریک این قشر بود. رفتند آنها را تحریک کنند تا داستان درست شود. نمی توان باور کرد که آن اتفاقات دلخراش کار دراویش بود. به نظر من یکسری عوامل دیگر این کارها را انجام دادند.



شهنام May 21, 2018 03:26 AM

نام کامل و واقعی‌ این مرد " شیر محمد ثلاث " است لطفا نام او را کامل درج کنید زیرا جمهوری اسلامی به شدت از نام شیر محمد ( یا شیر ممد قهرمان فیلم تنگسیر ) وحشت دارد لطفا نام این مرد را کامل درج کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 21, 2018 09:58 AM

شیرمحمد ثلاث دارد به نکته بسیار مهمی اشاره میکند میگوید من را ساعت ۲ بعد از ظهر بازداشت کردند وکتک زدند وتکه تکه ام کردند در صورتیکه آن اتوبوس و حرکت مشکوک آن ۴ ساعت ونیم بعد از بازداشت من رخ داده است محکمه محمد ثلاث چه محکمه ای است که نسبت به چنین دلیل با اهمیتی بی توجه بوده و آنچه را که سربازان گمنام امام زمان دیکته کره اند را ملاک رای خود قرار داده است؟ بدیهیست همه مبارزین وسیاسیونی که کارشان به دادگاه انقلاب وابوالقاسم صلواتی رسیده وبا شیوه محاکمه این جلار بزرگ آشنائی دارند، بخوبی میدانند که صلواتی یک وسیله است برای نوشتن ماده قانون ومحکوم کردن متهمین انچه را که در مورد صلواتی میگویم یک تجربه شخصی است وکه در دادگاه او محاکمه شده و محکوم شده ام وقتی میخوای دفاع بکنی میگوید من از خودم نمیگویم در اسناد اطلاعات موجود درپرونده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 21, 2018 05:25 PM

رژیم کور خوانده که با چنین حکم غیر قانونی و اجرای آن هراسی در دل مردم بیندازد! مردم بنا دارند با خیزشی بی مثال حکومت تروریستها را از ریشه بدرآورده و همه عناصرش را یکی یکی در آتش خشم خود بسوساند! ثلاث نباشد میلونها ثلاث در سراسر کشور آماده پذیرایی از شما عناصر بی ریشه حکومتی هستند! اما جرم مزدورانی که با سلاحهای خود به سوی مردم آتش بگشایند کمتر از سران حکومت نخواهد بود! زنده باد ثلاثها زنده باد قیام مردمی، پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 26, 2018 11:58 AM

نامه این بسیجی تواب وبمردم پیوسته پرده ازابهامات برکشید این بیسجی دلاوربانوشتن این نامه نوری رابرتاریکخانه وزارت اطلاعات وسازمان جهنمی اطلاعات سپاه تابانده است که خاموش کردن آن غیرممکن است ای کاش دیگربسیجیان به پیروی ازاین بسیجی آگاه شده دهان بگشایند وحقایق پنهان مانده ازچشم مردم رابازگویندوبجبران همه نابخردیها واقدامات سرکوبگرانه خودشان قیام کنند بسیجیان فریب خورده ای که هنوزدردایره اهریمنی این نظام فاسد وعاری ازشرافت انسانی گرفتارندبایداین واقعیت را بفهمندکه درفردای سرنگونی این نظام تبهکار، واین فرقه بدسرشت وضد ایرانی میخواهند دراین کشوربا دیگرهموطنان خودشان زندگی کنند بهمین دلیل هنوزهم فرصتی هست تا ازهمه جرائم ارتکابی تبری بجویندوبملت ایران بپیوندند عزیزان بدانید که هریک ازشما درمحلات سکونت خودزیرذره بین هستیدوراه گریزی نخواهید داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 26, 2018 11:04 PM

علی خامنه ای همچون قماربازی که میلیاردها دلارباخته است عقده وعصبانیت و غضبش راتوسط سپاه پاسداران وصحنه سازان حکومتی خالی خواهد کرد - انکارپدری که درقماربازی مبالغ کلانی باخته برای اینکه درداخل منزل مورد انتقاد وپرسش وجواب اهالی منزل قرارنگیرد چندنفری را به بهانه های جهل بشدت کتک می زند که ازعصبانیتش دیگران بترسند و راحتش بگذارند - آنچه باخت برجام را رقم زد متوجه مردم نکون بخت ایران خواهد بود دستگیری ها و شکنجه ها واعدام ها و همچنین کشتارهای خیابانی معترضین برنامه علی خامنه ای خواهد بود- برخلاف تصورهرچه آخوندسانان برشدت دیکتاوری و کشتاروخفقان و استبداد درایران بیفزایند بیشترمورد احترام حامیان برجام که همان برده گران استعمارگران بنام درتاریخ هستند خواهند بود -

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:
  31209 بازدید |






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved
Cookies on IranPressNews website
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. This includes cookies from Google and third party social media websites if you visit a page which contains embedded content from social media. Such third party cookies may track your use of our website. We and our partners also use cookies to ensure we show you advertising that is relevant to you. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on our website. However, you can change your cookie settings at any time.