آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Tuesday 31 January

سوریه؛ آمریکا و اروپا خواستار اقدام فوری شورای امنیت

رادیو آلمان: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گسترش دامنه‌ی خشونت‌ها در سوریه را به‌شدت محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست هرچه سریع‌تر وارد عمل شود. وی گفت که شورای امنیت باید «پیامی صریح در حمایت از مردم سوریه بفرستد».

به گزارش خبرگزاری آلمان، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن منتشر کرد آمده است که رژیم دمشق عملیات نظامی در سطح سوریه را تشدید کرده که تنها در طول چند روز گذشته منجر به کشته شدن صدها شهروند سوری شده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد دارد امروز در نیویورک طی یک نشست ویژه در زمینه بحران سوریه به مشورت بنشیند.

قرار است در این نشست دبیرکل اتحادیه عرب و نماینده‌ی این اتحادیه در امور سوریه درباره‌ی وضعیت این کشور بحران‌زده به شورای امنیت گزارش و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه‌ای به بحث گذارده خواهد شد که مراکش به نمایندگی از سوی کشورهای عربی و اروپایی جمعه‌ی گذشته ارائه داده بود. طرح قطعنامه خواستار پایان خشونت‌ها و اجرای اصلاحات در سوریه شده است.

هیلاری کلینتون که خود قصد شرکت در نشست شورای امنیت را دارد گفت: «شورای امنیت باید وارد عمل شود و برای رژیم سوریه روشن کند که جامعه‌ی بین‌الملل عمل رژیم سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت می‌داند.»


سران اتحادیه اروپا خواستار واکنش قاطع شورای امنیت

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا شورای امنیت سازمان ملل متحد را فراخواندند برای پایان دادن به موج خشونت‌ها در سوریه وارد عمل شود.

هرمان فان رومپوی، رئیس ادواری شورای اتحادیه اروپا پس از اجلاس سران کشورهای اروپایی در بروکسل گفت که کشورهای عضو این اتحادیه «نسبت به خشونت‌ورزی‌ها و سرکوب توسط رژیم سوریه» خشمگین هستند.

حدود ۱۱ ماه است که از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه می‌گذرد و در این میان بیش از ۵۴۰۰ نفر کشته شده‌اند.

تا کنون این روسیه بوده است که مانع از محکومیت رژیم بشار اسد در شورای امنیت شده است.


بریتانیا از روسیه خواست از قطعنامه علیه سوریه حمایت کند

نخست‌وزیر بریتانیا یک‌بار دیگر از مقام‌های کرملین خواست به قطعنامه‌ی سازمان ملل علیه رژیم بشار اسد رأی مثبت دهد. دیوید کامرون روز دوشنبه پس از اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت، زمان آن فرارسیده که شورای امنیت به‌جای حمایت از کسانی که دستان‌شان در خون فرورفته، به تعهدات خود عمل کند.

چین و به‌ویژه روسیه تاکنون از حامیان رژیم بشار اسد بوده‌اند و در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه علیه خشونت‌های دولتی علیه مردم معترض شده‌اند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved