آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Tuesday 31 January

وضعیت حجاب در سينمای ایران اسفبار است

آويني فيلم: شايد يكي از مسائلي كه در سال هاي اخير اذهان بسياري از اهالي فرهنگ، خصوصا سينما را به خود مشغول كرده است مسئله ي حجاب و عفاف در بين خانم هاي بازيگر است. مسئله اي كه در روزهاي اخير با توجه به اقدام موهن گلشيفته فراهاني به صورت جدي تري از ناحيه ي دلسوزان سينما و فرهنگ كشور به آن پرداخته مي شود.

در اين باره گفتگو كرديم با خانم لاله افتخاري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و نظر ايشان را جويا شديم. وي در مصاحبه با "آويني فيلم"، گفت: ما دو دسته بازيگر و هنرمند داريم دسته ي اول هنرمنداني هستند كه هم در عرصه ي هنر توانمند هستند و هم از لحاظ شخصيتي در جايگاه بسيار خوبي قرار دارند. هنرمنداني متعهد، ولايتمدار، باشخصيت و مومن كه در راستاي پارچوب ها و قوانين نظام اسلامي حركت مي كنند و هنرشان را با هيچ چيز عوض نمي كنند. از طرف ديگر دسته ي ديگري هستند كه فقط در زمينه هنر توانمند هستند و همگام و همراه با نظام اسلامي و قوانين الهي و ارزش هاي الهي نيستند. به نظر بنده اگر هنرمند قرار است پيام درستي را انتقال دهد خود بايد مروج آن پيام باشد نه اينكه برعكس آن را عمل كند. هنر و هنرمند همانطور كه در قرآن نيز گفته مي شود بايد در راستاي تعاليم ديني و گسترش معارف الهي باشد.

درباره ي راه حل اين مسئله كه بخشي از هنرمندان زن ما نسبت به مسائل حجاب و عفاف دقت كمتري دارند و مروج ارزش هاي الهي به خصوص حجاب نمي باشند نيز سوال كرديم كه افتخاري بيان داشت: به نظر بنده بايد چارچوب و قوانين مشخصي وضع گردد و هنرمندان نسبت به اين چارچوب و قوانين متعهد باشند و كسي كه از اين چارچوب تخلف كرد برخورد شود و از طرفي با تشويق و تجليل از هنرمندان متعهد و توانمندي كه در سينما فعاليت مي كنند نيز مي توانيم زمينه سازي فرهنگي را انجام دهيم. به نظر بنده در اين زمينه هم كار ايجابي لازم است هم كار سلبي.

از خانم افتخاري درباره ي چگونگي مطرح شدن بازيگران زن متعهد نيز سوال كرديم كه اين نماينده ي مجلس تصريح كرد: نقش دانشكده ها و صدا و سيما در اين زمينه بسيار مناسب است. ما بايد ببينيم كه چه ورودي و چه خروجي در اين زمينه وجود دارد.

درباره ي اقدام مسامحه كارانه مسئولين نيز نظر افتخاري را جويا شديم كه وي گفت: به نظر بنده وقتي مي بينيم كه از افراد معلوم الحال و برخي اوقات افرادي با سابقه ي سياه در جشنواره ي فجر تجليل مي شود نبايد منتظر فرهنگ سازي خوب در اين زمينه باشيم. من خودم در ماه رمضان از وزير ارشاد درباره ي جشنواره فجر پارسال سوال كردم و به آقاي حسيني گفتم جشنواره فجر همه ي مفاهيم را دارد الا مفهوم فجر و انقلاب. كه در اين زمينه به وضعيت بد حجاب در جشنواره تاكيد كردم و به اين وضعيت اعتراض كردم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved