آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Monday 27 February

سپاه قدس در تحولات جهان عرب دخالت دارد

سایت دیگربان: علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور ارشد علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی گزارش‌ها در خصوص دخالت سپاه قدس در سوریه٬ لبنان٬ عراق و چند کشور دیگر جهان عرب را تائید کرد.
به گزارش سایت محافظه‌کار «قاصد‌نیوز» آقای ولایتی این مطلب را در همایش «نخبگان فرهنگی سپاه پاسداران» بیان کرده٬ اما این بخش از سخنان وی در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.
این سایت محافظه‌کار با گذشت بیش از دو روز از ایراد سخنرانی مذکور٬ روز یک‌شنبه (هفتم اسفند) به نقل از ولایتی نوشته که وی به طور تلویحی تائید کرده سپاه قدس در امور داخلی کشور‌های منطقه دخالت می‌کند.
آقای ولایتی در این سخنرانی گفته است: «برادران سپاه قدس با تجربه‌ای که از دفاع مقدس داشتند و تبعیت از ولایت فقیه و فداکارای‌هایی که دارند از عوامل موثر بیداری اسلامی هستند.»
مشاور علی خامنه‌ای اظهار کرده است: «اگر کمک برادران قدس نبود شاید وقایع {جهان عرب} به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.»
رسانه‌های سوریه از سپاه قدس سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو به عنوان مهم‌ترین عامل خارجی سرکوب اعتراض‌های مردم این کشور علیه بشار اسد نام می‌برند.
آقای سلیمانی ۲۸ دی ماه نیز در نشست مقدماتی کنفرانس «جوانان و بیداری اسلامی» از نفوذ جمهوری اسلامی در جنوب لبنان و عراق خبر داده بود.
اظهارات این فرمانده سپاه یک روز بعد با واکنش مقام‌های عراقی و لبنانی مواجه شد٬ به طوری که سفرای جمهوری اسلامی در این کشور‌ها ناچار شدند اظهارات سلیمانی را تکذیب کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved