آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Monday 27 February

معاون احمدی نژاد بايد شخصاً در دادگاه حاضر شود

در پي شكايت احمد توكلي از محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور بايد شخصاً در دادگاه حاضر شود و به اتهاماتش پاسخ دهد.

به گزارش الف، وكيل دكتر احمد توكلي در گفتگويي اعلام كرد شكايت توكلي عليه رحيمي به اتهام افترا در بيست و چهارم بهمن ماه به دادگاه ارايه شده است ولي از آنجا كه بازپرس شعبه ۹ بازپرسي در دادسراي فرهنگ و رسانه‌ها به عنوان قاضي ويژه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي تعيين شده، رسيدگي به شكايت توكلي از رحيمي بعد از انتخابات موكول شده است.

موضوع شكايت توكلي عليه رحيمي، افترا و نشر اكاذيب بوده است. وكيل توكلي تاكيد كرد بر اساس مواد ۱۱۲، ۱۱۶، ۱۲۰، ۱۲۸مبحث اول از فصل چهارم قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، متشكي عنه يعني
محمدرضا رحيمي بايد شخصاً در بازپرسي حاضر شود و به سوالات بازپرس پاسخ دهد البته رحيمي مي‌تواند وكيل خود را همراه داشته باشد.

ماجراي شكايت توكلي از رحيمي از سخنراني توكلي در نشست انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در مشهد آغاز شد. درآن سخنراني توكلي به استنكاف محمدرضا رحيمي براي حضور در دادگاه رسيدگي به فسادمالي در بيمه ايران و حضور بازپرس پرونده در دفتر وزير دادگستري براي بازپرسي از رحيمي به شدت اعتراض كرده بود. توكلي نرمش قوه قضائيه در برابر خودداري يك متهم دانه درشت (معاون اول رئيس جمهور) براي حضور در دادگاه را به شدت تقبيح كرده بود و با يادآوري اينكه در اسلام، قاضي نبايد بين اقويا و ضعفا تبعيض قايل شود، به حضور بازپرس پرونده در دفتر وزیر دادگستری برای بازپرسی از رحیمی به شدت اعتراض کرده بود.

در واکنش به اعتراض شدید توکلی به نحوه برخورد قوه قضائیه دربرابر رحیمی، دفترمعاون اول رئیس جمهور دو روز بعد با صدور بیانیه ای، احمد توکلی را به زمین خواری و رانتخواری متهم کرد.

توکلی نيز در واکنش اعلام کرده بود بخاطر این افتراها از رحیمی شکایت می کند و معاون اول رئیس جمهور را به دادگاه خواهد کشاند و در عین حال این تهمت‌ها باعث نمی شود تا از پیگیری محاکمه عادلانه رحیمی درباره اتهاماتش در پرونده‌های مشهور به بیمه ایران و خیابان فاطمی کوتاه بیاید.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved