آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 17 April

روزانه 5 کودک هنگام عبور از خیابان کشته می‌شوند

5 هزار و 324 عابر پیاده‌ در سال 89 بر اثر تصادفات رانندگی در کشور کشته شدند. از این تعداد یک هزار و 713 نفر را کودکان زیر 10 سال از جمله دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند، به عبارتی روزانه 5 کودک هنگام عبور از خیابان در کشورمان کشته می‌شوند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ علیرضا سلیمانی، قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: امروزه آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه رفتارهای ترافیکی حائز اهمیت است و از آن جا که آموزش در سنین پایین بازدهی بالاتری دارد، برنامه‌های آموزشی در این زمینه حول محور کودکان و نوجوانان می‌چرخد.

او که در دیدار از «نخستین نمایشگاه تکنولوژی و محصولات آموزشی» سخن می‌گفت، ادامه داد: حدود یک سوم عابران پیاده‌ای که در کشور کشته می‌شوند کودکان زیر 10 سال‌اند. بنابراین آموزش رفتارهای ترافیکی به این کودکان ضرورت دارد چرا که هم تجربه کمتری دارند و هم جثه کوچک‌تری و معمولا عبور آن‌ها از میان خودروها یا حضور آن‌ها در خودرو به عنوان سرنشین می‌تواند خطر‌‌آفرین باشد.

سلیمانی در توضیح دومین دلیل ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان در برنامه‌های آموزشی ترافیک اضافه کرد: دلیل دوم به نهادینه شدن رفتارهای درست در ذهن آنان باز می‌گردد. چنان‌چه فردی در کودکی تحت آموزش صحیح قرار گیرد و این آموزش در ذهنش نهادینه شود، به جزیی از رفتار او در آینده تبدیل خواهد شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved