آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 17 April

اخبار سرکوب هموطنان بهايی؛ بازداشت و زندان و تهدید

بازداشت یک خانواده بهایی در بجنورد

خبرگزاری هرانا - در روز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۱ ماموران امنیتی به منزل هوشمند ثنایی شهروند بهایی ساکن شهرستان بجنورد مراجعه کرده و پس از تفتیش و ضبط بعضی وسایل شخصی و مذهبی، نامبرده را به همراه همسرش، شعله شهیدی بازداشت مکنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعله شهیدی در‌‌ همان روز پس از چند ساعت بازجویی آزاد می‌شود ولی دوباره صبح روز شنبه ۲۶ فروردین، شعله شهیدی به اداره اطلاعات احضار که پس از تفهیم اتهام بازداشت و به زندان منتقل می‌گردد. در پی این بازداشت در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه شایان ثنایی فرزند ایشان نیز به اداره اطلاعات احضار که نامبرده نیز بازداشت می‌شود.

قابل ذکر است مسئولین دادسرای انقلاب شهرستان بجنورد اتهام این سه شهروند بهایی را تبلیغ آئین بهایی عنوان کرده‌اند.


وضعیت جسمی نامناسب زندانی بهایی سام جابری

خبرگزاری هرانا - یکی از زندانیان بهایی در زندان عادل آباد شیراز بنام سام جابری در وضعیت جسمی نا مساعدی بسر میبرد و مسئولین زندان از اقدامات درمانی برای ایشان سرباز میزنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بعد از پیگیری‌های زیاد خانوادهٔ سام جابری نسبت به وضعیت جسمی ایشان و حتی آوردن نامه از پزشک که بر بیماری و نیاز وی به درمان سریع تاکید میکند و همچنین با وجود نامه معاون دادستان مبنی بر اعزام ایشان به بیمارستان قاضی پرونده از دادن دستور اعزام سر باز میزند. سام جابری که بجز کمرد درد، از مشکلات حد ریوی نیز رنج میبرد.

بستگان آقای سام جابری ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمی ایشان گفتند تا کنون چند بار حال وی بهم خورده و خون بالا آورده است.


انتقال دوتن از زندانیان بهایی شیراز به بد‌ترین بندهای زندان عادل آباد شیراز

خبرگزاری هرانا - دو زندانی بهایی، ایمان رحمت پناه و سینا ساریخانی پس از سرپیچی از دستور امام جماعت زندان مبنی بر عدم صحبت و تفکیک سفره غذا با زندانیان غیر بهایی و جرایم عادی به بد‌ترین بند‌های این زندان منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی چندین بار اخطار امام جماعت زندان و به طبع آن مسئولین مدیریتی به این دو زندانی بهایی مبنی بر عدم هرگونه معاشرت با زندانیان عادی، روز گذشته مسئولین زندان این دو زندانی بهایی را به بند ۱۰ و ۱۱ زندان عادل آباد شیراز منتقل کردند.

بند ۱۰ و ۱۱ زندان عادل آباد شیراز از جمله بندهای است که زندانیان خطرناک با بیماری‌های مسری در آن نگهداری می‌شوند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved