آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Monday 14 May

سوریه؛ اظهار نظر سفير ترکيه در باره تغییر رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفير ترکيه در سوريه در يک کنفرانس مطبوعاتی در پايتخت استونی با تشريح وضعیت سوريه گفت، رژیم حاکم تلاش دارد تا به مردم این کشور اينگونه القا کند که تنها آلترناتيو برای رژيم خودکامه بشار اسد، يک جنگ داخلی و افراطيون مذهبی هستند.

وی با اشاره به بمب گذاریهای اخیر گفت، مردم سوريه توسط رژيم حاکم مرعوب شده اند. جامعه بين المللی بايد برای آنها روشن کند که تغيير رژيم در سوريه، اوضاع را بدتر نخواهد کرد.

سفير سوئد نيز که در اين کنفرانس حضور داشت، گفت، طبیعی است که با تغيير رژيم سوريه، برای مدتی اوضاع آشفته خواهد بود.

خبرگراری فرانسه نوشت، اگرچه ترکيه با دخالت نظامی در سوريه مخالف است، اما سفیر ترکیه در دمشق خاطرنشان کرد که موضع آنکارا ممکن است تغيير کند.

وی گفت، ما مخالف هرگونه دخالت نظامی در سوريه هستيم، اما اگر يک روز ببينيم دویست هزار نفر به سمت مرزهای ما آمده اند، در آن صورت بايد دست به اقدام بزنیم.

طرح ترکیه برای دخالت نظامی ناتو در سوریه

شبکه الجزیره خبر داد که ترکیه قصد دارد در نشست ناتو در شیکاگو پیشنهاد منطقه امن برای ارسال کمک به مخالفان رژیم سوریه را مطرح کند.

به گزارش فارس، شبکه الجزیره در گزارشی از نشست کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در شیکاگو آمریکا خبر داد که احتمالا رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در این نشست پیشنهاد دخالت نظامی ناتو در سوریه را ارائه خواهد کرد.

الجزیره در این گزارش تصریح کرد که ترکیه با استناد به اصل مداخله بشردوستانه پیشنهاد ایجاد یک مسیر امن برای ارسال کمک بشردوستانه به مخالفان سوری را مطرح خواهد کرد.

ترکیه و قطر از مدت‌ها قبل تلاش دارند با تصویب قعطنامه با محوریت اعمال منطقه پرواز ممنوع یا ایجاد کانال منطقه حائل، گام‌های موثرتری برای براندازی رژیم سوریه بردارند.

طرح مشترک ترکیه، عربستان و قطر در شورای امنیت که مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود، با وتوی روسیه و چین مواجه شد؛ از این رو مخالفان بشار اسد تلاش دارند تا با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل از طریق ناتو در سوریه وارد عمل شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved