آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 27 May

بحران هسته ای، گرداب روزمرگی حاکمان

منصور امان

عقربه بُحران هسته ای جمهوری اسلامی همچنان در جهت همیشگی در حال چرخش است. جدید ترین گُزارش آژانس بین المللی انرژی از فعالیتهای اتُمی مُلاها، فقط روندی را تایید می کند که به تازگی با یک شکست دیپلُماتیک در بغداد به جلو خیز برداشته و به گونه توقُف ناپذیر به سمت وخامت در حرکت است.

آقای آمانو که به تازگی از سفر به ایران و دیدار با سُخنگوی اتُمی آیت الله خامنه ای، آقای جلیلی بازگشته، در این گُزارش بار دیگر به گونه نااُمید کننده ای از ادامه پنهانکاری رژیم ولایت فقیه و فعالیتهای اتُمی آن با بار نظامی خبر داده است.

پیشتر، حاکمان ایران که در استانبول قول داده بودند پیشنهادهای مُشخصی برای حل بُحران به نشست بعدی در بغداد ارایه کنند، جز تردستی لفظی و مانور در زمین متروکه، چیزی روی میز مَذاکره نگذاشتند؛ رویکردی که از سوی مُخاطبانشان بی درنگ با اعلام حفظ تحریمها، اجرای مُجازاتهای تصویب شده و سر آخر گُسترش آن پاسُخ گرفت.

دو رویداد یاد شده توضیح می دهد که آقای خامنه ای و همدستانش بر ادامه مسیری که به رُکود اقتصادی کشور و فلاکت بخشهای وسیعی از جامعه مُنجر گردیده، اصرار دارند. آنها آگاهانه علیه پایه ای ترین نیازهای جامعه یعنی، امنیت، سلامت و معیشت تصمیم گرفته و سبُکسرانه و نابخردانه، مردُم و کشور را گام به گام آماج تهدیدهای خارجی بیشتری قرار می دهند.

این در حالی ست که حاکمان کشور نه راه حلی برای حل یا تخفیف بُحران دارند و نه قادر به مُدیریت آثار و پیامدهای آن هستند. واقعیت مزبور را پروسه تنش در روابط خارجی رژیم ولایت فقیه نشان داده و نشست بغداد بر آن صحه گذاشته است.

بی تدبیری و کوته بینی غیر انسانی، آیت الله خامنه ای و شُرکا را محکوم به روزمرگی کرده است؛ حُکمی که مردُم ایران مشمول آن نمی شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved