آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 29 May

ترکيه آب ارس را به درياچه اروميه می آورد

خبرگزاری مهر: با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي توافقات اوليه اجراي طرح انتقال‌ آب ارس به درياچه اروميه با سرمايه گذاري خارجي انجام شد. در جلسه اي با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي و مديران يک شرکت بزرگ سرمايه گذاراز کشور ترکيه طرفين در خصوص سرمايه گذاري و اجراي طرح انتقال آب از حوضه ارس به درياچه اروميه به توافق رسيدند.

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه با اشاره به وضعيت کم آبي درياچه اروميه به مهر گفت: دولت در خصوص احياي دوباره درياچه و تامين آب مورد نياز اين زيست بوم بين المللي تمامي ظرفيت هاي فني و اجرايي را بکار گرفته و اقدامات موثري را در انجام مطالعات و آغاز پروژه هاي علاج بخشي انجام داده است . جواد محمودي با اشاره به تاکيدات رياست جمهوري بر آغاز سريع پروژه انتقال آب از حوضه ارس به درياچه اروميه و تکميل ساير طرح هاي در دست اجرا افزود: براي اجرايي شدن اين پروژه بيش از 1400ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

وي با بيان اينکه با دستور رياست جمهوري موضوع درياچه اروميه در جلسات ماهانه با حضور نمايندگان ارشد هيئت دولت در استان بررسي مي شود افزود: ‌احياء دوباره درياچه اروميه از اولويت هاي مهم دولت در استان است و در اين زمينه نيز تاکنون گام هاي موثري برداشته شده است. در اين جلسه مديران شرکت بزرگ سرمايه گذار ترکيه (راک اويل ) نيز با ابراز علاقه مندي خود در سرمايه‌گذاري و اجراي طرح هاي عمراني در آذربايجان غربي بر سرمايه گذاري و اجراي طرح انتقال آب ارس به درياچه اروميه از طريق فاينانس و ساير شيوه هاي سرمايه گذاري اعلام آمادگي کردند.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved