آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 29 May

تلاش رژیم برای جاسوسی از یک دانشجوی فیزیک در سوئد

استکهلمیان – رسانه های سوئد فاش کرده اند که پلیس امینی این کشور (سپو) در حال بررسی مراتب جاسوسی از یک دختر دانشجوی ایرانی رشته فیزیک دانشگاه سلطنتی تکنیک (کی تی اچ) می باشد.

به نوشته روزنامه معتبر \"دی ان\" چاپ استکهلم, پلیس امنیتی سوئد در بهار سال 2011 از یک شرکت تجسسی خصوصی سوئدی اطلاعاتی دریافت نمود مبنی بر اینکه یکی از مشتریان شرکتشان ممکن است ماموری از سوی سرویس های امنیتی حکومت ایران باشد.

یک مرد ایرانی از طریق تماس تلفنی با این شرکت سوئدی بیان می دارد که تصور می کند نامزدش با مرد دیگری رابطه دارد و از این شرکت تجسسی سوئدی می خواهد که وی را تحت نظر بگیرد. مرد مذکور خود را به این شرکت تجسسی \"آقای علی\" معرفی می کند و آدرسی در تهران را نیز بعنوان آدرس محل سکونتش در اختیار آنان قرار می دهد. وی همچنین مبلغ 90 هزار کرون بعنوان پیش پرداخت را به حساب بانکی شرکت تجسسی سوئدی واریز می نماید.

\"آقای علی\" ازاین شرکت تجسسی سوئدی خواسته بود تا از دختر دانشجویی که بعنوان نامزد خود معرفی کرده بود بهنگام رابطه و تماس با دوستان مردش و یا تمرین در باشگاه ورزشی عکسبرداری نماید.

زنی که مرد ایرانی خواستار تحت نظر گرفتن و عکسبرداری از وی شده بود به نوشته روزنامه دی ان متولد دهه 1980 میلادی است و در سطوح بسیار بالای علمی در رشته فیزیک دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) مشغول تحصیل است.
اما کارمندان شرکت تجسسی سوئدی نسبت به مشتری خود مضنون شدند و پس از تحقیقات متوجه گردیدند که وی نمی تواند یک شهروند عادی ایران باشد. به گفته منابع روزنامه دی ان, شماره های تلفن این مرد به تهران, اسپانیا, مراکش و سوئد ردگیری شد و او بدون کوچکترین مشکلی به هر میزان پول که لازم بود دسترسی داشت.

این شرکت تجسسی خصوصی سوئدی که بسیاری از کارمندان آن از افسران پیشین پلیس و حتی بخش های فوق محرمانه نظامی سوئدی تشکیل شده اند سریعا نسبت به این مرد مشکوک شده و بجای تحت نظر گرفتن زن مورد نظر او تلاش نمودند تا هدف واقعی وی را از زیر نظر گرفتن دختر دانشجوی ایرانی دانشگاه کی تی اچ کشف کنند.

این شرکت خصوصی جهت ملاقات با \"علی\" قراری با وی در ایستگاه مرکزی قطار در استکهلم می گذارد. هدف کارمندان این شرکت خصوصی ملاقات حضوری با این مرد جهت عکسبرداری از وی و جمع آوری اطلاعات بیشتر جهت شناسایی هویت واقعی وی بود. اما او شک کرد و هرگز در محل ملاقات حاضر نشد.

روزنامه دی ان به نقل از منبع خود می نویسد که کنترل آدرس محل سکونتی که مرد نانشاس از خود در ایران ارائه کرده بود به یک منطقه تجاری در تهران ختم می شود. روزنامه دی ان ادامه می دهد: تحقیقات سرانجام به این نتیجه رسید که هیچ عامل دیگری غیر از سرویس های امنیتی نمی توانسته اند در پشت این رویداد قرار گرفته باشند.

این پرونده ار سوی این شرکت تجسسی سوئدی تسلیم پلیس و پس از آن به پلیس امنیتی سوئد (سپو) تحویل داده شد. به نوشته دی ان تحقیقات پلیس امنیتی سوئد در این رابطه همچنان ادامه دارد. منبع این روزنامه به گزارشگر دی ان می گوید: \"تئوری ما این است که از تصاویر گرفته شده از این زن جهت ابزاری برای شانتاژ وی و خانواده اش در ایران استفاده بعمل آورند تا وی را مجبور به همکاری نمایند.\"




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved