آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 31 May

ارتش آزاد سوریه تا فردا به رژیم بشار اسد مهلت داد

بی بی سی: مخالفان مسلح دولت سوریه که خودر ا ارتش آزادیبخش سوریه (FSA) می‌نامند به بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور ۴۸ ساعت مهلت داده اند تا به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل عمل کند.

سرهنگ قاسم سعدالدین که خود را از فرماندهان این گروه از مخالفان دولت سوریه معرفی کرده است، روز چهارشنبه (۳۰ مه - ۱۰خرداد) گفت که چنانچه نیروهای دولت بشار اسد تا ظهر روز جمعه به مفاد طرح آتش بس سازمان ملل متحد عمل نکنند، مخالفان مسلح دولت دیگر خود را به رعایت مفاد این طرح ملتزم نمی دانند.

مطابق طرح کوفی عنان، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در بحران سوریه، نیروهای دولتی باید ادوات سنگین خود را از مناطق مسکونی و پر جمعیت جمع آوری کنند و به آتش باران این مناطق خاتمه دهند.

سرهنگ سعدالدین که در ویدیوی اینترنتی سخن می گفت تاکید کرد که نیروهای دولتی باید تانک ها و تسلیحات آتش باری خود را از شهرها و روستاها جمع آوری کنند و به سازمان های امداد رسان فرصت دهند که برای یاری رسانی به مجروحان و مردم عادی وارد مناطق مختلف سوریه شوند.

همزمان سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد امروز نسبت به وقوع یک جنگ داخلی در سوریه و امکان گسترش آن به منطقه خاورمیانه هشدار داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved