آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 17 June

سوریه امنیت ملی جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با سفر لاوروف به ایران تردید‌ها درباره کوتاه آمدن روسیه در قبال سوریه از بین رفت.

جواد محمدی مدیرکل امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط کنونی سوریه و اقدامات دولت‌های غربی و عربی برای کارشکنی در این کشور اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهده سنگین‌ترین هجمه‌ها و عملیات روانی علیه سوریه هستیم.

محمدی گفت: با توجه به این هجمه از عملیات روانی علیه سوریه ما باید در تمام ابعاد دیپلماسی اعم از فرهنگی، عمومی پنهان و آشکار فعال شویم چرا که سوریه برای ما امنیت ملی محسوب می‌شود بنابراین جمهوری اسلامی باید با تمام قوا برای باقی ماندن اسد تلاش کند چرا که هیچ کس غیر از بشار اسد با نظام تا این حد هماهنگ نیست.

مدیر امور بین الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی مقامات جمهوری اسلامی و لاوروف وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: با این سفر تردید‌ها درباره کوتاه آمدن روسیه در قبال دولت بشار اسد از بین رفت و این مذاکرات باعث هماهنگی بیشتر جمهوری اسلامی و روسیه شد از این رو امیدواریم بتوانیم با تقویت این جبهه را تقویت کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی پشت قضیه سوریه قرار دارد و در واقع مهمترین پشتیبان این کشور محسوب می‌شود حتی این نکته مورد تاکید کوفی عنان نیز قرار گرفته بود لذا ما باید با استفاده از تمام ظرفیت خود در داخل همچون مجلس، دولت و رسانه‌ها از سوریه حمایت کنیم.

وی با اشاره به برخی گزارشات مبنی بر فشار اقتصادی بر مردم سوریه اظهار داشت: در حال حاضر جایگاه‌های بنزین و سوخت توسط معارضان آسیب دیده است لذا ما باید این نیازهای اقتصادی سوریه را نیز تامین کنیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved